Hubnutí začíná v hlavě

Hubnutí

Pro mnohé ženy je jídlo stres. Mají strach, že již při malém kousnutí do jablíčka okamžitě přiberou na váze. K nutričním poradcům čím dál častěji dochází ženy, které mají psychický problém s jídlem. Nemusí se vždy jednat přímo o anorexii nebo bulímii, ono už stačí pouze to, že máme strach cokoliv sníst. Hubnutí začíná v hlavě. Mnoho z nás má tendenci jakýkoliv stres zajídat jídlem. Dlouhodobé psychické vypětí vyvolává únavu a tělo instinktivně vyžaduje kompenzaci tak, že se dožaduje vyššího příjmu potravy. Pokud se tak děje, může se stát, že začneme nabírat na váze. Jestliže je tedy příjem energie vyšší než výdej, pak je to poměrně jasné. Negativní emoce nejčastěji spustí právě tento začarovaný kruh, kdy máme potřebu něco zajídát. Následně si to vyčítáme, přibíráme na váze a z toho všeho vzniká další negativní emoce, kterou opět máme tendenci zajíst. Znamená to tedy, že začínáme tloustnout a nejsme schopni začít jíst zdravě. Z tohoto začarovaného kruhu je pouze jediná cesta ven. Je třeba začít dodržovat jistý řád bez kterého to dál nepůjde. Je třeba si nastavit velmi pevný stravovací režim a rovněž tak sportovní aktivity, které nám pomohou nastartovat pozitivní emoce. Všichni známe tzv. hormon štěstí, který je vyplavován při sportovních aktivitách. Snižte tedy příjem energie a zvyšte její výdej. Je velmi důležité, abychom se naučili pozitivně vnímat svět stejně jako sebe sama. Eliminujete veškeré možné stresové situace nebo se na ně připravte tak, abyste je následně nemusely zajídat. Mnoho žen má potřebu být štíhlé jako modelky z módních časopisů. Tohle vypusťte z hlavy. Není cílem být kopií kdejaké modelky. Podstatně důležitější je, abyste byla přirozeně štíhlá, zdravá a hlavně sama se sebou spokojená.

Mnoho žen se bojí tzv. jojo efektu. Pokud máte tendence k dietním experimentům, připravte se na vznik tzv. jojo efektu. Jakékoliv radikální diety, které můžete klidně držet i několik let, v konečném důsledku vždy spustí jojo efekt, protože tyto diety obvykle znemožňují správné fungování metabolismu. Časem tělo začne trpět nedostatkem vitaminů, minerálů a bílkovin. To vše vede k chuti na potraviny, které tyto látky v sobě obsahují, rovněž to vede k únavě a zvýšené nervozitě, snížení imunity a to vše opět k dalšímu zajídání. Pokud jste se tedy i vy vyskytla v tomto začarovaném kruhu, kdy své stresy zajídáte, musíte si uvědomit, že je to opět a jen pouze jídlo, které vás z tohoto bludného kruhu vysvobodí. Chcete-li zdravě hubnout, připravte se na to, že je třeba změnit svůj životní styl. Neváhejte se obrátit na odborníka, naučte se pravidelně jíst s důrazem na správnou skladbu přijímaných potravin. Svůj běžný den si zorganizujte tak, abyste vždy měli dostatek času na pravidelné jídlo, pohyb a dostatečný spánek a regeneraci. Ocitáte-li  se ve stresové situaci, která vás opět nutí sáhnout po jídle, pokuste se všechny své problémy řešit.

Někteří obézní jedinci jsou obezní z toho důvodu, že jim jídlo jednoduše chutná. Je prostě příjemné sednout si k pěkně upravenému talířku a příjemně se najíst. Podstatně méně příjemné je si jít zaběhat. To je důvod, proč je velká část populace obézní. Pokud si tito lidé navíc přestanou zakládat na svém vzhledu, pak se stávají obézními více a více. Jestli tedy i vy máte pocit, že jídlo je to jediné příjemné, co ve vašem životě je, pokuste se vyhledat psychologa, nutričního poradce a spolu s nimi váš problém řešte. Nebude to až tak těžké, pokud se vám podaří pod vlivem odborníků nastartovat správný stravovací režim a samoozdravné schopnosti organismu.

Všichni víme, že zdravý životní styl je nesmírně důležitý pro zdraví našeho těla. Obezita s sebou přináší řadu zdravotních rizik a komplikací, kterým je lepší se vyhnout. Existuje několik skupin potravin, které vám pomohou se snižováním hmotnosti. Rovněž těmito potravinami uděláte něco pro své zdraví.

Ryby

Dnešní diety se snaží mít co nejmenší obsah tuku. Proto je v těchto dietách obvykle poměrně velký nedostatek tzv. Omega 3 nenasycených mastných kyselin a naopak jsou bohaté na nasycené tuky, u kterých byl mimo jiné prokázán negativní vliv na činnost mozku. Jelikož je náš mozek z velké části tvořen právě tukem, naše tělo nemá schopnost tvořit esenciální mastné kyseliny, je třeba je tedy dodávat v rámci zdravé stravy. Chcete-li si obohatit svou stravu o Omega 3 mastné kyseliny, pak zařaďte do svého jídelníčku ryby, jako například losos, sleď, sardinky, makrela. Vechny tyto rybičky působí proti schizofrenií, depresím, a jiným mentálním poruchám.

Celozrnné obiloviny

Bílé pečivo bychom měli vynechat ze svého jídelníčku – to není žádná novinka. Pečivo bychom měli nahradit celozrnnými obilovinami, které v sobě obsahují glukózu, kterou dostáváme ze sacharidů. Glukóza je základním zdrojem energie pro mozek. Jednoduché sacharidy, jako jsou cukry a škroby, které jsou obsažené ve sladkostech a bílém pečivu, zhoršují nejenom naši náladu ale mají rovněž podobný efekt jako drogy na mozek. Snažte se tedy zařadit do svého jídelníčku více celozrnných výrobků jako je například bulgur, oves, divoká rýže, ječmen, fazole a sója.

Bílkoviny

Bílkoviny jsou ihned po sacharidech další nejčastější látkou obsaženou v těle. Právě bílkoviny ovlivňují náladu produkováním serotoninu. Serotonin je hormon, při jehož nedostatku trpíme depresemi. Chcete-li tedy mít dobrou náladu, doplňte svůj jídelníček o tzv. libové bílkoviny, jako jsou opět ryby, krocan, kuře, vajíčka a fazole.

Zelenina

To, že bychom měli při dietě jíst zeleninu, o tom se snad nemusíme příliš zmiňovat. Zkuste však zařadit do svého jídelníčku listovou zeleninu jako je například špenát, římský salát, tuřín, hořčičné listy a brokolice, které obsahují velké množství kyseliny listové. Kyselina listová je opět spojovaná s mírou deprese, únavy a nespavostí. Brokolice navíc obsahuje selen, který hraje důležitou roli ve fungování imunitního systému, rozmnožování a metabolismu hormonů štítné žlázy. Je to rovněž špatná výživa a nedostatek selenu, co může způsobovat různé nepříjemné stavy úzkosti, únavu a deprese. Chcete-li si doplnit selen, pak nozumujte kuřata, cibuli, mořské plody, vlašské ořechy a celozrnné produkty.

Štítky: , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Komentáře

    • Světlana
    • 9.12.2014
    Odpovědět

    Dobrý den, název tohoto článku je veliká pravda. Já osobně se pustila před měsícem do hubnutí. Změnila jsem jídelníček, doplnila ho o Akuwm balíček a už mám dole 3 kila. Někdo si možná řekne 3 kila tak málo? Ale mě to příjde jako veliký úspěch a navíc prý rychlé hubnutí není zdravé. Takže pokud to tak půjde dál tak bych své vysněné váhy 65 kg při výšce 169cm mohla tak za půl roku dosáhnout. Mám ze sebe opravdu dobrý pocit a to je myslím základ!!!

    • Katka
    • 22.1.2018
    Odpovědět

    článek na mě jak ušitý a každé písmenko je pravdou! vytisknu si to, at to mám denně na očích a ono to půjde 🙂

      • redakce
      • 7.2.2018
      Odpovědět

      To nás moc těší! 🙂 Vaše redakce Jakbytfit.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
1 sdílení