Atkinsonova dieta – další cesta k vysněné postavě?

Overweight

Dnešní populaci trápí obezita napříč celým světem. Mnoho států se s tím rozhodlo něco dělat a tak nařizují školám přísnější pravidla tělesné výchovy a někteří zaměstnavatelé se snaží svým zaměstnancům poskytnout permanentky do fitka a zařizovat pro všechny sportovní firemní akce – jednak k udržení zdraví, jednak k utužení kolektivu.

Někteří se však se svojí nadváhou snaží dělat něco sami. Proto se rozhodnou více sportovat, nebo třeba také držet diety. Mezi diety, které proklamují neuvěřitelné snížení hmotnosti za celkem krátký čas, patří Atkinsonova dieta. Ta je velmi kontroverzním způsobem jak snížit svoji tělesnou váhu.

Principy Atkinsonovy diety

Hlavním bodem této diety jsou sacharidy, těm je potřeba se totiž úplně vyhnout. Výběr potravin je tak velmi specifický. Mezi doporučené potraviny patří čerství nebo zmražená zelenina, některé ovoce, maso bez kůže, mléko, vejce, koření, olivový olej a doporučená je i konzumace čokolády s vysokým obsahem kakaa (od 60 % výše).

Zakázané potraviny jsou potom: Pečivo z bílé mouky, cukr, slazené limonády a alkohol. Pozor, ani všechna zelenina a ovoce nejsou vhodné! Vyhněte se mrkvi, kukuřici, řepě, bramborám a nepoddejte se ani chuti banánů, rozinek, melounu nebo ananasu.

Tři fáze

Dietu si můžete rozložit v podstatě do kolika dní chcete. Některým se povedlo i za měsíc zhubnout deset kilogramů. Pamatujte však na zásady zdravého hubnutí, kdy by se mělo shodit pouze jedno kilo za týden! Proto si následující fáze dobře promyslete

První fáze by měla trvat alespoň dva týdny a je nutné omezit sacharidy na minimum. Jídla dodržujte pravidelně po dvou-třech hodinách a dopřávejte si hlavně kvalitní šunku, ryby, bílkoviny.

Druhou fázi můžete držet, jak dlouho potřebujete, v této fázi se totiž ztrácí nejvíce hmotnosti. Hlavními potravinami této fáze jsou mléčné výrobky, které mohou mít klidně i zvýšený obsah tuků, ale pozor na cukry a sladidla!

Mohlo by vás zajímat:  Vhodný jídelníček pomůže při bolavých kloubech

Třetí fáze lze označit na ukončovací a udržovací. Během této fáze byste měli od diety upouštět a začít jíst i vše ostatní – tedy „nedovolené“ potraviny. Neznamená to ovšem ostrý přechod, pozor. Zvolna do jídelníčku přidávejte pečivo, brambory – vraťte se tedy k přílohám. Zahrnout můžete postupně i malé množství cukrů, hlavně přírodního. Slaďte tedy hlavně medem.

Výhody a nevýhody

Někteří ocení, že při této dietě není nutné se hýbat. Kila by měla jít dolů jen na základě jídelníčku. Navíc nebudete cítit hladu a výsledky uvidíte brzy. Velkými nevýhodami je však nedostatek energie kvůli chudé stravě a i fakt, že budete mít velkou chuť na sladké, která se nedá kompenzovat tak, jako to některé jiné diety mají. Pozor, při této dietě můžete hubnout velmi nezdravě a pokud poslední fázi uspíšíte, docílíte tak jedině jojo-efektu, tedy nábytku váhy, kterou jste ztratili – a ještě s přídavkem.

 

Štítky: , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení