Chia semínka – hubnoucí zázrak

Chia
Aktualizováno

Na chia semínka můžete narazit v každé zdravé výživě, v menších balíčcích v supermarketech nebo drogeriích, ale koupit si je můžete i ve větším množství na internetu. Vždy ovšem v obchodech tento zázrak nebyl. Až poslední dobou lidé si lidé začali uvědomovat benefity chia semínek.

Co byste měli vědět

Chia semínka jsou dar, který můžete najít také pod označením „semena šalvěje hispánské“. Ta se vyskytuje v Latinské Americe a právě zde jsou chia semínka velmi obvyklou potravinou. Už v historii se s chia semínky lidé setkávali a zjistili, že jsou životaplnou složkou, kterou bychom všichni měli zařadit do svého jídelníčku.

Co se vlastně skrývá v těchto malých, černo-bílých semenech? Zaprvé jsou to minerály jako vápník, hořčík, železo nebo zinek. Zadruhé obsahují velké množství vitamínů (A, B, C, D, E, K) a musíme zmínit také bílkoviny, vlákninu a omega-3 mastné kyseliny. Můžete vidět, že jde o koktejl živin, které naše tělo potřebuje a nemůže bez nich správně fungovat.

Proč tedy chia semínka užívat?

Chia semínky se nemůžete předávkovat – alespoň vážné příznaky předávkování nebylo nikdy nikým zaznamenáno. Přesto je doporučená denní dávka nastavena na dvě polévkové lžíce. Jediné, co se může stát, je to, že lidé citliví a ti, kteří konzumují velké množství různých léků, mohou cítit nevolnost.

Jak jsme řekli, mix živin v tomto zázraku přispívá ke správnému fungování našeho těla. Dodávají tělu potřebnou energii, sportovcům pomohou vytvářet svaly. Chia semínky si můžete také regulovat hladinu cukru v krvi a po pravidelném užívání můžete zaznamenat i upravený krevní tlak – ten by se měl stabilizovat, ano – i bez léků! A nakonec zmíníme, že podporují i celkovou imunitu těla.

Mohlo by vás zajímat:  Jak na nízkosacharidovou dietu

Zdravé hubnutí

Díky chia semínkům můžete ovšem také hravě a zdravě zhubnout! Mají totiž schopnost vázat na sebe vodu. Jejich smícháním s tekutinou tak dosáhnete gelové struktury, kterou, když sníte, zajistíte tělu dostatečnou hydrataci na několik hodin a navíc – tato gelová struktura je lehká, ale přesto vás zasytí.

Díky kontrole cukrů v krvi vás nebudou přepadat chutě, takže ani nebudete mít nutkání do již sytého žaludku posílat další nezdravé pochutiny. Pravidelnou konzumací chia semínek tedy dosáhnete redukce váhy a dokonce i vaše trávení bude probíhat správně.

Jak chia semínka užívat?

Chia semínka si můžete smíchat jednoduše s vodou, mlékem, můžete si je však přidat klidně do jogurtu nebo kaše. Ze samotných semínek lze vytvořit puding – stačí je smíchat s mlékem a nechat je pár hodin (klidně i přes noc) v lednici, aby nasákly všechnu vlhkost. Ten už potom jen doplňte ovocem a zdravá svačinka je na světě! Díky tomu, že mnohem více lidí chia semínka vyhledává, je však můžete objevit třeba v pečivu.

Štítky: ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení