Dukanova dieta je klíčem ke správnému hubnutí

Dukanova dieta je klíčem ke správnému hubnutí 1

Nejen ženy, i muži hledají způsob, jak udržet své tělo zdravé. Snaží se držet diety, cvičit, ale často nevidí žádný pokrok po té, co dieta skončí a jejich život se vrátí k normálu. Dukanova dieta je správná volba pro zajištění trvalého efektu. Zajímavostí je, že tuto dietu proslavuje i Kate Middleton.

Zakladatelem této populární diety je francouzský expert na výživu Dr. Pierre Dukan, který postavil jídelníček hlavně na bílkovinách a sledoval u svých pacientů velké úspěchy. Dukan považuje bílkoviny za životně důležité a svoji dietu zakládá na tom, že trávením bílkovin se dají spalovat kalorie. Celá dieta má několik fází a délka nejen těchto fází, ale celé diety spočívá v tom, kolik kilogramů potřebujete shodit.

Fáze Dukanovy diety

1. Útočná fáze

Hans / Pixabay

V první, útočné fázi je potřeba tělo zvyknout na trošku jiný režim, než jste byli doposud zvyklí. Tato fáze může trvat až sedm dní, záleží, kolik potřebujete zhubnout. Stačí vám udržovací dieta, při které se zbavíte pěti kilogramů? Potom začněte pomalu a útočnou fázi držte jeden den. Pokud chcete zhubnout 10-20 kilogramů, udržujte fází od 3-5 dní. Při silné obezitě a nutnosti shodit více jak dvacet kilogramů praktikujte fázi sedm dní.

V této fázi je povoleno jíst veškeré maso, netučné mléčné výrobky, tofu a jako dochucovadla můžete zvolit kmín, hořčici, česnek, cibuli nebo křen. Je potřeba pít hodně vody a pro usnadnění boje můžete žvýkat žvýkačky bez cukru.

2. Plynulá fáze

jill111 / Pixabay

Tato fáze bude trvat do té doby, dokud se nedostanete na vaši vysněnou váhu, proto ji dodržujte svědomitě. Plánovaný úbytek je 1 kg za jeden týden. V této fázi se střídá jídelníček po pěti dnech – pět dnů čisté bílkoviny, pět dnů se zeleninou a tak dále.

Mohlo by vás zajímat:  Zdravá snídaně?

V této fázi můžete jíst tolik, kolik potřebujete, abyste nebyli hladoví, dodržujte však střídání bílkovinových a bílkovino-zeleninových dnů. Čemu se rozhodně v této fázi vyvarujte, jsou avokádo, fazole, cizrna, čočka, ráže, hrách, kukuřice, brambory a boby.

3. Upevňující fáze

Meditations / Pixabay
Meditations / Pixabay

Třetí fáze je důležitá, neboť při jejím nedodržení si zakládáte na pozdější jo-jo efekt s kily navíc. Během této fáze jde o udržení hmotnosti. Její délka se počítá podle shozených kilogramů v dřívější fázi. 1 kg dolů = 10 dnů třetí fáze, 5 kg dolů = 50 dnů…

Pravidla této fáze zní – pijte vodu, alespoň 2 litry denně. Do jídelníčku přidejte ovoce, celozrnný chléb, k obědu si můžete dopřát i škroboviny (220 g na den). Jednou týdně si můžete dopřát den, kdy si dáte jídlo bez jakýchkoliv omezení, klidně tedy i pečené maso.

4. Stabilizační fáze

stevepb / Pixabay

V této fázi jde o malou změnu ve vašem životním stylu. Vydrželi jste celý proces diety, potom by byla škoda to zahodit. Jeden den v týdnu si proto vyhraďte jako bílkovinový den. Druhé pravidlo, které byste měli začít dodržovat, je více pohybu. Nejezděte jednu zastávku tramvají a nepoužívejte výtah. I takhle málo stačí k tomu, abyste si váhu udrželi a zůstali zdraví a šťastní. Třetí pravidlo zní: přidejte do jídelníčku tři lžíce ovesných otrub denně. Tato fáze je potřeba udržovat co nejdéle – nejlépe navždy. Přitom však kromě zmíněných tří změn ve vašem životě můžete jíst bez omezení vše.

 

Štítky: , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Dukanova dieta je klíčem ke správnému hubnutí
Ohodnoťte tento článek
0 sdílení