15 jednoduchých způsobů, jak omezit příjem sacharidů

pexels-stas-knop-2916450

Sacharidy jsou pro normální fungování lidského těla nezbytné. Ovšem, míra, ve které si je dopřáváme dnes se jeví jako nadhodnocená. Pokud přemýšlíte, jak příjem sacharidů během dne alespoň trochu omezit, nabízíme vám pár jednoduchých kroků, jak tak snadno učinit.

Sacharidy nám dodávají energii a propůjčují mnoha pokrmům příjemnou chuť a sladkost. Problém je v tom, že lidskému tělu nedělá nadbytek cukrů příliš dobře. Zvlášť pokud jde o ty rafinované.

Ať už vám jde primárně o štíhlejší linii, nebo chcete zlepšit své fyzické zdraví, díky těmto krokům pro vás bude snížení sacharidů ve stravě mnohem jednodušší.

pexels-sharon-mccutcheon-1407346
Před konzumací jakéhokoliv jídla je dobré zamyslet se nad tím, z jakého důvodu ho chceme jíst.

Hlídejte si jídelníček

Každé jídlo by mělo být vědomé. To znamená, že bychom neměli celý den něco jen tak uzobávat, protože pak je mnohem jednodušší ztratit přehled o tom kolik a čeho jsme snědli. Také je dobré se před konzumací jakéhokoliv jídla zamyslet nad tím, z jakého důvodu ho chceme sníst. Je to kvůli hladu? Nebo snad kvůli chuti? Nebo se prostě jenom nudíme, či potřebujeme zahnat emoční stres a únavu? Jakmile své důvody pojmenujete, zjistíte, že často jíte jenom proto, že vás v dané chvíli nenapadne nic lepšího. Pak pro vás bude mnohem jednodušší se zabavit něčím, co vám nepokazí postavu.  

15 tipů, jak omezit sacharidy

pexels-pixabay-372851
Čtení etiket při nakupování vám může výrazně pomoci snížit množství sacharidů ve stravě.

Jíst je potřeba. A ani na občasné chuti na něco nezdravého není nic kategoricky špatně. I tak se ale podíváme na to, co je hlavním cílem tohoto článku. Na rady, které vám pomohou udržet váš denní kalorický příjem (alespoň trochu) na uzdě.

Snížit množství sacharidů ve stravě lze tak, že:

  • Přestanete pít slazené nápoje (čímž se myslí limonády a džusy, ale také slazené čaje nebo slazená káva)
  • Omezíte příjem sladkostí a dezertů
  • Přestanete kupovat omáčky, ve kterých je přidaný cukr (nejlépe uděláte, když budete v obchodech číst složení)
  • Budete preferovat plnotučné, nebo alespoň polotučné varianty produktů (ano, čtete správně)
  • Zkrouhnete příjem zpracovaných potravin (při rozhodování se dívejte na to, jak dlouhý byl řetězec cesty na váš talíř)
  • Budete kontrolovat přidaný cukr v konzervách
  • Se podíváte na přidané cukry ve zdravých a fitness potravinách a chuťovkách (že je něco zdravější neznamená, že tam cukr není)
  • Omezíte, nebo úplně zrušíte snídaňové cereálie (ovesné vločky s kokosem a chia semínky jsou taky fajn)
  • Začnete jíst víc proteinů
  • Vyzkoušíte přírodní sladidla s nulovým, nebo nižším obsahem cukru (už jste někdy slyšeli o sladidle z čekanky?)
  • Začnete víc spát a odpočívat, takže nebudete mít potřebu doplňovat energii jinde
  • Výrazně omezíte alkohol
  • Se začnete více starat o svou duševní pohodu
  • Se čtení etiket při nakupování stane vaší pravidelnou rutinou
  • Se nenecháte odradit prvním neúspěchem
pexels-mareefe-678412
Každá menší změna v životosprávě má velký potenciál vás dostat k cílové rovince.

Neznamená to, že od této chvíle si už nesmíte dát cukry nikdy do pusy. Neměli byste se jimi ale nechat ovládat. Uvidíte, že jakmile se rozhodnete jich ubrat, pozitivně se to odrazí na vašich tělesných konturách. Mnohdy i bez jakéhokoliv dodatečného cvičení. V následujících týdnech a měsících už to hubnutí tak jednoduché nebude, ale i každá menší změna v životosprávě má velký potenciál vás dostat k cílové rovince.

Mohlo by vás zajímat:  Sirtfood dieta - v čem je jiná než ostatní?

Sledujete svůj denní příjem sacharidů, nebo to vnímáte jako zbytečnost?

Zdroje informací

https://www.healthline.com/nutrition/14-ways-to-eat-less-sugar – 13 tipů, jak jíst méně cukru (anglicky)

Štítky: , , , , ,

Podobné články

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení