Jak zrychlit metabolismus těla 1. část

Healthy

Zrychlení metabolismu těla vede k lepšímu trávení a k rychlejšímu odbourávání tuků. Je potřeba nejen při touze zhubnout, ale také po různých onemocnění. Každé silně zasahuje náš organismus a naruší jej. Nezáleží při tom na tom, zda se potýkáte s dlouhodobějšími onemocněními s třídenní chřipkou. Také po užívání léků se náš metabolismus zpomaluje, což může mít za následek únavu, tloustnutí, zhoršení trávení. Jak tedy zrychlit metabolismus, aby tělu, a tedy vám, bylo dobře?

Dostatečné stravování

Zaprvé je důležité se správně a dostatečně stravovat. To však znamená nepřejídat se – proto například po Vánocích, kdy se člověk dva týdny živí cukrovím a dobrotami, můžeme pociťovat, že je nám těžko a jsme bez energie. Je důležité tedy navrátit jídlu řád.

Aby tělo mohlo spalovat tuky a nedělalo si zásoby, je potřeba mu dodávat pravidelně přiměřenou dávku jídla. To, kolik potřebujete za den sníst, zjistíte u dietologa nebo podle tabulek na internetu. Množství energie, kterou máte denně sníst, se totiž neodvíjí jen od vašich kilogramů, ale hlavně od stylu života, typu práce a vašich návykům.

Tak jako tak, jídla byste měli mít v rozestupech 2-3 hodin, za jeden den jich tedy budete mít klidně pět až šest. Jde sice o častější stravování se, ale za to o menší porce. Pravidelná jídla jsou prvním krokem k rychlejšímu metabolismu, tělo si nebude dělat žádné tukové zásoby „na horší časy“.

Správné stravování

S pravidelným stravováním jde ruku v ruce i to, co vlastně jíte. Rozhodně není dobře, když si ráno usmažíte vajíčko, ke svačině si dáte malé hranolky, k obědu řízek, odpoledne a večer „už jen“ chleba s máslem!

Ráno jezte vydatně, ale zdravě a dejte tělu hned zrána dávku vitamínů – například ovocem nebo sklenicí vody s citronem. Na svačinu stačí bohatě jedno jablko, banán, ananas, který je mimochodem doporučován při problémech se zažíváním, nebo hrst ořechů. K obědu si dejte dostatečně velkou porci, ale vyhněte se smaženým věcem z fastfoodu. Odpoledne potom na svačinu zvolte zeleninu a k večeři variaci masa a například rýže.

Mohlo by vás zajímat:  Přichází jaro a s ním i nový nádech do života

S jídlem se váže i pití. Pitný režim dodržujte nejen kvůli metabolismu, ale při dodržení správného pitného režimu zjistíte, že se vám zlepšuje pleť, nehty, nebolí vás hlava, lépe spíte. Ptáte se, co byste měli pít? Čistou vodu. Ta je nejdůležitější, ale samotná nestačí a nemusí pořád chutnat, proto ji střídejte s ovocnými čaji, bylinkovými, zeleným nebo bílým a pijte také minerálky.

TIP: Vhodné je dát si do vody ovoce, které dodá lehkou chuť, nebo například mátu a meduňku.

Jak je to s pohybem?

Pokud chcete rychleji spálit tuky, je potřeba se hýbat. Nicméně není důležité se 5x týdně potit v posilovně. Zařaďte do svého života pohyb jako chůzi do schodů místo výtahu, nebo běžte jednu dvě zastávky pěšky, místo toho, abyste se tlačili v tramvaji. Rozhodně se ale k ničemu nenuťte. Máte-li těžký nákup, jste-li unavení nebo prší, jízda tramvají vám opravdu neublíží.

Štítky: , , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak zrychlit metabolismus těla 1. část
5 (100%) 1 hlasů
0 sdílení