Ketonová dieta – co je zač a na čem je postavená?

Hubnutí

Ketonová dieta vychází z mnoha jiných diet. Je velmi podobná dietám Dukanově, Atkinsonově, bílkovinové nebo proteinové. Ketonová dieta je tvořena z toho, co mají všechny tyto diety společného. Je přírodní a zaručuje zdravé hubnutí i bez sportu.

Garance diety

Ketonová dieta slibuje úbytek váhy zdravě, ale přesto rychle s viditelnými výsledky – a to i bez sportování. Váhu, kterou snížíte, navíc následně nenaberete zpět kvůli tzv. jojo-efektu. Výhodná je také proto, že při ní nebudete hladoví – nebudete se stravovat syrovou zeleninou, která se rychle stráví. Naopak je nejlepší vařit si jídla a přemýšlet o tom, co jíte.

Na čem je založena?

Ketonová dieta má za hlavní cíl nastartovat konzumaci bílkovin a naopak omezit příjem sacharidů. Při snížení sacharidů ve vašem jídelníčku se tělo bude dostávat do tzv. ketózy, která urychluje metabolismus – tím spalování a hubnutí. Jídelníček se tedy postaví na bílkovinách.

Jídelníček by měl být postaven tak, abyste nehladověli, proto nastartujte den největší porcí, která je o malinko větší dokonce než oběd a večeře. Jídla mezi těmito hlavními jídly, tedy svačiny, by měly tvořit jejich pětinu. A co se myslí velikostí porce? Hodnota vašeho denního energetického přijmu.

Jak se stravovat?

Jídla rozdělte do jednoho dne pravidelně, třeba po třech hodinách. Co se smí jíst a co ne, z čeho tedy jídelníček skládat a z čeho ne, si ukážeme nyní:

ANO

Při ketonové dietě byste měli omezit tuky, ale je stále vhodné používat například olivový olej nebo rybí tuk. Co se týče bílkovin, těm říkáme jedno velké ano, rozhodně se nevyhýbejte tedy libovému masu, ať už kuřecímu, hovězímu nebo vepřovému, pochutnejte si klidně na rybách, nebo tvrdých sýrech (Eidam) a rozhodně jezte vejce.

Mohlo by vás zajímat:  Nebaví Vás běhat samotnou? Zkuste to s hudbou, nebo s kamarádkou

V zelenině se téměř nemusíte omezovat, totéž platí pro ovoce. Co se týče nápojů, pijte vodu, čaje ale vyhněte se sladkým nápojům!

NE

Jak jsme zmínili, tuky by se měli omezit a zcela vyhnout byste se měli majonézám, pomazánkovým máslům. Cukry také vyřaďte – neslaďte ani fruktózou či medem. Během této diety zapomeňte na obiloviny a luštěniny, takže v jídelníčku mějte co nejméně moučných výrobků, brambor, těstovin nebo rýže.

Jak dlouho trvá a co potom?

Ketonová dieta je účinná při délce nejméně tří dnů – po těchto třech dnech se teprve tělo dostane do ketózy a nastává hubnutí. Je jen na vás, jak dlouho ji budete držet. I po ní byste však měli svůj životní styl upravit a i nadále omezovat příjem cukrů, tuků a hlavně sacharidů.

Štítky: , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ketonová dieta – co je zač a na čem je postavená?
5 (100%) 1 hlasů
0 sdílení