Mléčná dieta není pro každého, proč?

Mléčná dieta není pro každého, proč? 1

Při výběru diety se mnozí řídí jejími předpokládanými výsledky, ale už zapomenou zvážit skutečné nároky diety na tělo. Některé jsou tak nevyvážené, že si jimi v těle rozpoutáte peklo, protože vám budou chybět důležité živiny a minerály. Proto nehledejte žádné neosvědčené diety, které si vymyslely vaše kolegyně či oblíbené herečky. Dejte na diety, které vytvořili lékaři.

Mezi takové patří například mléčná dieta. Za jejího autora se považuje pan Prof. MUDr. Rajko Doleček, český lékař a odborník na výživu a dieotologii.

Pro koho je určená?

Pokud potřebujete rychle zhubnout, určitě nad mléčnou dietou můžete popřemýšlet. Pravdou ovšem je, že je tato dieta velmi náročná a měli byste před jejím držením poradit s lékařem. Zapomeňte na ni v případě, máte-li vysoký denní výdej energie nebo máte intoleranci na laktózu.

Předpokládané výsledky mléčné diety

Mléčná dieta lze rozložit buď na 13 nebo 8 dní a předpokládaný úbytek váhy je v případě 13 dnů 8 kg, v případě osmi dnů by se mělo jednat o kilogramy 4. Déle není doporučeno dietu udržovat, může to být nebezpečné.

tookapic / Pixabay
tookapic / Pixabay

Jídelníček

Aby jste se dočkali výsledků, je potřeba dietu opravdu důsledně dodržovat a neudělat ani krok vedle. Jídelníček se skládá, jak vás mohlo napadnout, z polotučných mléčných produktů (jsou bohatší na živiny než nízkotučné)  – mléko, bílý jogurt, tvaroh. Do jídelníčku jsou ovšem zahrnuty i potraviny jako zelenina či vařené maso.

tookapic / Pixabay

Princip je v tom, že se jí každé tři hodiny, pětkrát denně. Aby vám jídlo stále chutnalo, můžete si jogurt nebo tvaroh ochutit stévií nebo bylinkami.

Při mléčné dietě je důležité dodržovat pitný režim – pozor, mléko se do něj nepočítá! Mléko jako takové je považováno za jídlo, proto pijte dostatek vody a čaje.

Mohlo by vás zajímat:  Jak zrychlit metabolismus těla 1. část

Samotný jídelníček lze sestavit s lékařem či podle chuti. Dodržujte však množství – 250 ml mléka, 100 g zeleniny, 100 g ovoce, 150 g vařeného masa, 250 g tvarohu, 100 g salámu, bílý jogurt jeden celý.

 

Štítky: , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mléčná dieta není pro každého, proč?
5 (100%) 1 hlasů
0 sdílení