Redukční dieta, trvalá změna k lepšímu

Dieta
Aktualizováno

Mnoho lidí stále hledá svůj správný životní styl, se kterým souvisí i jídelníček. Snaží se tak najít zdravý jídelníček, po kterém nebudou zbytečně přibírat. Často ovšem začnou držet drastické diety, aniž by si uvědomili, že existují mnohem lepší, pro tebe zdravější cesty ke správnému jídelníčku.

Redukční dieta může být tou správnou variantou – nejde o dietu, která slouží pouze k hubnutí, ovšem i to při dodržování této diety nastává. Pokud netoužíte hubnout, ale chcete jen dosavadní jídelníček upravit, je tento princip diety nejvhodnější.

Pravidla stravování na celý život

Redukční dietou se hubne pomalu, kontrolovaně a hlavně zdravě. Nejlepší na něm je, že nevyvolá jojo-efekt při sebemenším odchýlení se od doporučené stravy. Z těchto dvou vět může vyplynout, že nepůjde o dietu na tři dny ani na týden. Redukční dieta slouží k tomu, abyste našli určitá pravidla stravování, která vám budou vyhovovat, a udržíte si je ve svém životě nejlépe napořád. Tuto dietu můžete zavést i v celé domácnosti, protože není nebezpečná ani pro děti, ani pro těhotné ženy.

Základní princip diety

Zprvu, když neuvidíte žádné výsledky, ani je hned nepocítíte, možná budete ztrácet odvahu držet dietu dál. Ale právě proto, že se nedostaví rychlé výsledky, je tato dieta zdravá a všechny potěší, až si za dva týdny stoupnout na váhu a budou mít o kilo méně a budou se cítit energičtější a šťastnější.

Způsob stravování při redukční dietě je založen na tom, že se nebudete cítit přeplněni, ale ani hladoví. Strava je navíc pestrá, a nejdůležitější je, že je pravidelná.

Mohlo by vás zajímat:  Atkinsonova dieta – další cesta k vysněné postavě?

Prvním pravidlem diety tedy je ta pravidelnost. Jídla byste si měli dopřávat po 2-3 hodinách v malých porcích.

Pravidla aneb co jíst?

Dalším pravidlem už je strava samotná – Jídelníček by měl být bohatý na bílkoviny a sacharidy, jezte tedy libové drůbeží maso, sýry, ryby, jogurty, vejce, abyste měli dost bílkovin a kvalitní sacharidy získávejte ze žitného a celozrnného pečiva, těstovin a rýže.

Nezapomeňte na zeleninu, která obsahuje vlákninu a vitamíny. Je dobré dát si ji jako přílohu ke každému jídlu – stačí troška, k obohacení chuti. Konzumujte i ovoce, ale pouze dopoledne, na večer není ovoce vhodné pro naše zažívání.

Ke správnému stravování při redukční dietě patří i dostatečný příjem tekutin, hlavně vody, minerálek a čaje.

Čemu se vyhnout?

V žádném případě si nekupujte polotovary. Jsou sice rychlé na přípravu, stačí je mnohdy jen rozpéct či ohřát, jsou ovšem plné nezdravých složek a soli, jejíž příjem byste měli omezit. Zároveň se vyhýbejte i nadměrnému příjmu cukrů – vybírejte si zdravé sladkosti, kterými uspokojíte své chuťové buňky, například ovoce nebo müsli tyčinky bez přidaného cukru.

Pozor si dejte i na smažená a tučná jídla. Ta do redukční diety zkrátka nepatří. Nepřinesou tělu nic pozitivního!

Co dále?

Jako další pravidlo zmíníme pohyb. Ten je důležitý ať už držíte dietu nebo ne. Neznamená to, že se musíte nutit třikrát týdne potit v posilovně. Stačí upravit běžný život – místo výtahu schody, místo tramvaje jděte pěšky atp.

Štítky: , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení