Bolestivá menstruace

žena
Aktualizováno

Téměř polovina všech menstruujících žen prožívá menší nebo větší bolesti. Projevy jsou však různé. Menstruace dává o sobě vědět různými způsoby. Počínaje mírnou bolestí, velkou bolestí, zvracením, migrénou, špatnou náladou nebo pocity na omdlévání. Úlevu by vám od těchto stavů měly přinést nejen léky na bolest, ale také relaxace, změna stravy, bylinky nebo jóga.

Bolí mě bříško z menstruace nebo z něčeho jiného?

Jak poznáme menstruační bolesti? Menstruační bolest se projevuje křečovitou bolestí v dolní části břicha, která přichází ve vlnách. Může se šířit do oblasti beder a dolních končetin. Ženy mnohdy cítí napětí v pánevní oblasti a mají pocit nafouklého bříška. K tomu všemu, jako by toho nebylo málo, se často dostavuje bolest hlavy, pocity na omdlení, nevolnost a mnohdy i zvracení. V prvních 24 hodinách krvácení prožívá bolesti více než polovina žen. Třetina menstruujících žen se potýká s bolestí také pár následujících dní. Proč k bolestem a jiným problémům dochází? Může za to dědičnost, hormonální nerovnováha, špatné prokrvení pánevní oblasti nebo anatomické odchylky. Vliv na bolesti má také psychická a fyzická zátěž, nedostatek vitamínů, minerálů a živin.

Co na to říkají lékaři- gynekologové?

Zmírnění menstruačních bolestí je možné, ale ženy by se měly smířit s faktem, že je nemůžeme zcela potlačit. Používají se různá analgetika, zejména ve formě čípků. Velmi důležité je použít analgetika v počáteční fázi rozvoje bolesti. Pokud tuhle fázi “zaspíme”, nebudou mít léky takový efekt, po jakém toužíme. Mnoho žen potvrdilo, že jim na menstruační bolesti pomohla hormonální antikoncepce. Krvácení je při ní zcela pravidelné, mnohem slabší a kratší a téměř vždy bez bolesti.

Mohlo by vás zajímat:  Virová hepatitida typu C

Vyzkoušejte jógu

Cvičení jógy nám může být velmi nápomocné. Jóga zmírňuje stres a napětí v týdnech před menstruací. Díky józe si můžeme protáhnout svaly břicha a bederní oblasti. Tím můžeme zmírnit menstruační bolesti a křeče. Zkuste během menstruačního období denně cvičit některé nenamáhavé polohy.  Nejlepší je pozice velblouda a ryby. Jogíni se shodují, že pozice ryby likviduje nemoci. Protahuje a posiluje celé tělo a velmi dobře pomáhá odstranit menstruační bolesti. Jak se ale tato pozice provádí? Začínáme ze sedu s nataženými dolními končetinami. Položíme dlaně na zem, prsty směřují vpřed a prsty rukou si lehce přisedneme. Nakloníme trup vzad a opřeme se o jedno i druhé předloktí. Zakloníme hlavu, prohneme se v hrudní páteři a v této poloze zhluboka dýcháme. Na vrcholu každého nádechu se pokusíme lehce zvýšit propnutí v hrudní páteři a prohloubit dech, ve výdechu napětí uvolníme, aniž bychom pozici podstatně měnili. Při ukončení pozice klesneme do lehu.

Bylinky

Také bylinky nám mohou pomoci při omezování menstruačních bolestí. Pokud žádné “extra” bylinky doma nemáme, můžeme použít recept našich babiček – odvar z majoránky. Vhodný je také čaj z meduňky a majoránky – jedna ku jedné. Pokud si chcete udělat zásobu bylinek na období, kdy vás menstruace vyřadí ze života, nakupte si tedy kontryhel, hluchavku, chmel nebo šalvěj. Z těchto bylinek si můžete udělat čaje, které vám pomůžou. Na premenstruační syndrom je vhodný také olej z pupalky dvouleté.

Štítky: ,

Podobné články

od
Zdravá strava, pohyb a odpočinek. To vše potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe. Mám ráda přírodu, bylinky a čerstvý vzduch. Snažím se poznávat své tělo a zjišťovat, co na něj funguje. Preferuji alternativní medicínu. A o tom všem s chutí píši.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Bolestivá menstruace
5 (100%) 1 hlasů
0 sdílení