Jak na odkyselení organismu v 7 krocích

pexels-pixabay-357577
Zveřejněno: 2.5.2023

Možné překyselení organismu řeší velké množství lidí. Ačkoliv je za rovnováhu zodpovědná homeostáza, která se zasazuje o udržování stabilního vnitřního prostředí, společně se podíváme na to, jak ji může podpořit jídelníček a několik dalších jednoduchých kroků.

Čaj na odkyselení organismu, který lze koupit v každé lepší lékárně, snad nikdy nezažil takovou oblibu, jako v dnešní době. Někteří lidé ale zase dávají přednost doplňkům stravy v kapslové formě, takže mnohdy volí tablety na odkyselení organismu, které by jim měly taktéž pomoci s tímto úkolem.

Jak dlouho trvá odkyselení organismu je u každého člověka individuální, protože každý začne s řešením překyselení jinak brzy. Případně, ne každý má silnou vnitřní motivaci změnit svůj dlouhodobý životní styl. Vzhledem k tomu, že velkou roli hrají například potraviny, které každý den jíte, co pijete a podobně, v případě, že se pro odkyselení rozhodnete, čím víc se toho rozhodnete pro sebe udělat, tím lépe.

Příčina překyselení organismu

Tělo dovede vybalancovat pH mnoha různými způsoby. Ovšem, někdy se může překyselení projevit například ve formě problémů s žaludkem, ve kterém může být příliš kyselé prostředí. Mezi hlavní spouštěče tohoto problému pak patří stres, přejídání, nadváha, kouření a nadměrné pití alkoholu. Vynechat nemůžeme ani nevhodnou skladbu potravin.

V hlavní roli jídelníček

Jak na odkyselení organismu v 7 krocích

Vaším prvním krokem by měla být úprava vašeho každodenního jídelníčku. V ideálním případě by v něm měly převládat především zásadité a neutrální potraviny a nápoje. Naprostou samozřejmostí by měla být zvýšená konzumace ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků. Naopak se snažte vyhnout výrobkům z bílé mouky, alkoholu a vysoce zpracovaným potravinám. Dobrou volbou není ani sladká soda a kofein.

Čaj na odkyselení

Už jsme se o tomto tipu zmínili výše, ale podíváme se na to, jaké konkrétní bylinky by v takovém čaji neměly chybět. Ve složení se snažte hledat list pampelišky, tužebník, měsíček, list jasanu a další. Některé bylinky podporují normální činnost ledvin, další podporují normální stav trávení.

Jak na odkyselení organismu v 7 krocích

Jablečný ocet

Jablečný ocet má také široké spektrum využití. Jedním z nich je právě odkyselení organismu. V jeho případě si ale musíte dávat dobrý pozor s množstvím, jinak by vám mohl snadno ublížit. Jeho užívání se doporučuje ráno, kdy jednu lžíci rozmícháte ve sklenici s vlažnou vodou. Po vypití vody si pořádně vypláchněte pusu, jinak hrozí, že dlouhodobé pití octa poškodí vaši zubní sklovinu.

Jak na odkyselení organismu v 7 krocích

Kapsle na odkyselení organismu

Kdo má zájem vzít si na pomoc doplněk stravy na odkyselení organismu, ten může vyzkoušet kapsle, které obsahují vitamín D, vitamíny skupiny B (B2, B6 a B9), mangan, hořčík a další. Vitamíny skupiny B jsou důležité pro snížení míry vyčerpání, která může překyselení organismu občas doprovázet. V neposlední řadě se také podílí na normální funkci metabolismu.

Pozor na spěch!

Dalším dobrým tipem, který vám může v průběhu boje s překyseleným organismem pomoci, je snížení rychlosti konzumace potravin. V překladu to znamená, že byste své jídlo neměli hltat, místo toho si na něj udělejte alespoň dvacet minut. Na začátku to možná bude složité, protože vám bude připadat, že jíte příliš pomalu. Časem si ale na toto tempo zvyknete. Jelikož mozku trvá asi dvacet minut, než si “uvědomí”, že už nemáme hlad, je docela dobře možné, že toho nakonec sníte i trochu méně a tím pádem i zhubnete.

Pohyb

Naprostou samozřejmostí by pro vás měl být i pravidelnější fyzický pohyb. Kromě toho, že podporuje zdraví, pomůže vám se ztrátou přebytečných kil, která mívají na překyselení organismu negativní vliv. Pro začátek můžete začít s kondičními procházkami, později můžete přidat i plavání, běh, silové cvičení a další náročnější aktivity. Hlavní je, aby vás vybraný typ pohybu bavil a dokázali jste se mu dlouhodobě věnovat.

Redukce stresu

V neposlední řadě také nezapomínejte na to, že byste měli snížit svou stresovou zátěž. Nemá smysl se snažit na několika frontách, když se v průběhu dne nedokážete alespoň trochu uvolnit. První pomoc může představovat meditace, cvičení jógy a dechové cvičení.

Zkoušeli jste někdy odkyselit organismus? Pokud ano, jakou z metod jste si vybrali?

Mohlo by vás zajímat:  Mléčný kefír jako přírodní probiotikum – jaké jsou jeho alternativy?

Zdroje informací

https://www.healthline.com/health/acidosis – Metabolická acidóza (anglicky)

https://www.healthline.com/nutrition/the-alkaline-diet-myth – Alkalická dieta (anglicky)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Homeostáza – Homeostáza (česky)

 

Štítky: , , , ,

Podobné články

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

0 sdílení