Podpořte svou imunitu!

Zdraví

V jarních a podzimních měsících dostává náš imunitní systém doslova zabrat. Počasí se nám střídá a my se stáváme náchylnějšími k různým onemocněním více než v letních nebo zimních měsících. Na jaře se pak k tomu začínají přidávat různé alergologické reakce. Jak tedy podpořit svůj imunitní systém, abychom byli fit?

Samozřejmé jsou vitaminy

Nikoho nepřekvapí, když zde napíši, že vitamin C je pro správné fungování imunitního systému nezbytný. Pokud nechcete tělu dodávat syntetický vitamin C, je vhodné konzumovat zvýšené množství paprik  (především červené), brokolici, citrusové plody, jahody, zelí a také brambory. Dalším skvělým pomocníkem pro posílení imunity je vitamin A. Díky dostatečnému množství vitaminu A je naše tělo lépe chráněno před nachlazením. S vitaminem A bychom to však neměli přehánět, neboť nám může způsobit průjmy, vypadávání vlasů a nechutenství. Výjimkou není ani únava. K předávkování vitaminem A však dochází většinou při nadměrném užívání vitaminových preparátů. Chceme-li tedy tělu dodávat vitamin A, pak konzumujte rybí tuk, maso, žloutky, vnitřnosti a také mléčné výrobky.

Nezapomínejte na minerály a stopové prvky!

Mezi nejdůležitější minerálky látky a stopové prvky, které se podílejí na posilování obranyschopnosti, patří selen, který spolu s vitaminem E působí detoxikačně a protizánětlivě. Selen najdete v hojné míře v semenech, ořeších, obilovinách, celozrnné mouce, mořských rybách a plodech. Proti nachlazení a virózám je vhodná konzumace zinku. Zinek můžete najít v dýňových a sezamových semínkách, v máku, v houbách, v hovězím mase, v sardinkách a v cereáliích.

Probiotika

Probiotika jsou nedílnou součásti našeho těla a chceme-li, aby náš imunitní systém fungoval na 100%, je vhodné našemu tělu probiotické kultury dodávat. Probiotika jsou bakterie, které pozitivně ovlivňují střevní mikroflóru. Tím dochází tedy k posílení obranyschopnosti organismu. Lactobacilly a Bifidobacterie můžete najít především v probiotických mléčných produktech, jogurtech nebo v probiotických preparátech. Probiotické preparáty jsou nejlepším zdrojem vysokého počtu probiotických kultur. Při výběru probiotických preparátů se rozhodujte vždy podle obsahu bakterií. Zde platí pravidlo, že čím více probiotických kultur preparát má, tím lépe pro vás.

Mohlo by vás zajímat:  Mléčný kefír jako přírodní probiotikum

Jak ještě můžete podpořit svou imunitu?

Výše jsme si uvedli, které látky podporují imunitní systém. Co ještě bychom měli dělat pro svou imunitu?

  • jezte co možná nejvíce ovoce a zeleniny
  • pohybujte se častěji na čerstvém vzduchu
  • smějte se
  • dodržujte pravidelný spánek
  • pravidelný sex také pomáhá!
  • otužujte se
  • navštěvujte sauny a solné jeskyně
Štítky:

Podobné články

od
Zdravá strava, pohyb a odpočinek. To vše potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe. Mám ráda přírodu, bylinky a čerstvý vzduch. Snažím se poznávat své tělo a zjišťovat, co na něj funguje. Preferuji alternativní medicínu. A o tom všem s chutí píši.
Předchozí článek Další článek

Komentáře

    • Petra
    • 31.3.2012
    Odpovědět

    Na chripku/ nachlazeni a vubec celkove na posileni imunity je dobre otuzovani, zdrava strava, pohyb, zazvorovy caj s citronem a medem a jako doplnkovou lecbu ja osobne uzivam hlivu ustricnou s rakytnikovym olejem (ten zesiluje ucinek hlivy). Mam pokoj i v chripkovych obdobich. Navic ho delaji i pro deti

    • Dáša
    • 6.7.2014
    Odpovědět

    Já se taky snažím podporovat imunitu přírodní cestou, takže jím hodně ovoce a zeleniny, snažím se mít dostatek pohybu, abych si vykompenzovala tu část dne, kterou trávím v mém sedavém zaměstnání, piju dostatek vody a snažím se spát aspoň 7 hodin denně. Ale musím se přiznat, že si ještě dopomáhám biopronem forte, ale to jsou probiotika, takže to vlastně ještě pořád spadá do té „pomoci přírodní cestou“ 🙂

    • Janka
    • 25.7.2014
    Odpovědět

    Všechny uvedené rady dodržuju a i tak mám oslabenou imunitu. Přes zimu piju hodně zázvorový čaj a každé ráno si dávám vodu s citrónem na lačno. K tomu jsem si zvykla užívat biopron forte – ten hlavně, když mám pocit, že na mě něco leze a občas to střídám s jinými probiotiky, ale užívám je pravidelně. Musím říct, že to začíná být lepší, jen to zlepší není ze dna na den,ale nic není hned. Ještě maminka někdy dělá kapky s echynaceou, takže když je má, tak si je dávám taky

    1. Dobrý den, a už jste zkoušela tibetskou houbu? Slyšela jste o ní?
      http://www.jakbytfit.cz/pomoc-prirodni-cestou/mlecny-kefir-jako-prirodni-probiotikum/

      Koukněte, třeba se Vám bude zamlouvat 🙂
      Přejeme krásný den a mnoho a mnoho zdravíčka 🙂

    • Světlana
    • 8.12.2014
    Odpovědět

    Dobrý den já se zrovna jako úplný neználek snažím dohledat a nastudovat co vlastně ta probiotika jsou a k čemu je to dobré. Asi jsem zabržděná ale dnes jsem o nic u svagrové slyšela poprvé. Syn má totiž poprvé atb a tak jsem si od ní jako matky 2 strších dětí nechala poradit a zajela jsem mu k tem antibiotikům koupit ještě biopron respiron. Mělo by to být právě něco co má vysokou koncentraci probiotik a udržuje střeva a zažívání v pořádku. Sice nejsem vůbec nadšená, že musím 16 měsíční dítě cpát léky a doplŇky stravy, ale když ho vidím jak je bezmocný a baz enargie z těch horeček, tak nemám na výběr…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podpořte svou imunitu!
Ohodnoťte tento článek
0 sdílení