8 tipů jak začít cvičit doma a konečně zhubnout

jak cvičit doma

Koronavirus nám všem ukázal, že se nám všem může změnit ze dne na den život. Když ale sedíte doma, možná jste si za tu dobu všimli, že jste nabrali nějaká ta kila navíc, kterých by bylo moudré se v brzké době zbavit. Jenže, co máte dělat, když vám vaše situace nedovoluje zapsat se do posilovny, nebo do tělocvičny, kde probíhají skupinové lekce? Pak vyzkoušejte některý z těchto užitečných tipů.

Větší obvod pasu obvykle nevěstí nic dobrého. Nejen, že patrně nemáte ideální postavu, ale také si koledujete o nějakou tu civilizační chorobu. Například o vysoký cholesterol, který vede k onemocnění kardiovaskulárního systému. Hodně nepříjemná je i cukrovka 2. typu, při které musí člověk držet dietu.

Jedním z nejlepších tipů, jak těmto stavům předcházet, je jednoznačně cvičení. V jeho průběhu dojde ke spalování energie a při správně sestaveném jídelníčku také k hubnutí.

Dá se ale zhubnout při cvičení doma? Určitě! Jen je potřeba vědět, jak na to.

Zdravotní prohlídka

Než se pustíte do nějakých náročnějších aktivit, je nutné, aby vás zkontroloval lékař. Díky tomu přijdete na to, jestli vám v průběhu některých typů cvičení nehrozí nějaké nebezpečí. Abyste měli trochu lepší představu, mohou vás zlobit klouby, můžete mít křehčí kosti nebo můžete mít slabé srdce. To vše by mohlo špatně vybrané cvičení negativně ovlivnit.

Stanovení realistických cílů

jak cvičit doma

Všichni známe extrémní proměny, kdy lidé zhubli 10 kilo za dva týdny. To ale není vůbec zdravé. Mnohem realističtější je zhubnout 0,5 kg až 1 kg za týden. Sami si proto zkuste spočítat, jak dlouho vám bude asi trvat, než dosáhnete na svou vysněnou metu. Také zapomeňte na extrémní diety, které způsobují ztrátu svalové hmoty. (Či dokonce problémy se žlučníkem, který nemá extrémní hubnutí v krátkém čase rád.)

Mohlo by vás zajímat:  Jóga pro děti

Udělejte si ze cvičení zvyk

Říká se, že tělo si dovede zvyknout na novou rutinu po 21 dnech. Jestli je to pravda, nebo ne, to je velmi individuální záležitost. I tak ale platí, že abyste u cvičení vydrželi, měli byste se mu věnovat co možná nejčastěji to jen jde. V ideálním případě několikrát týdně. Aby to pro vás bylo reálné, vybírejte si druhy pohybu, které jsou vám příjemné.

Připravte si prostor

Vždycky je dobré vědět, kde budete cvičit. Pokud máte zájem, můžete se hýbat třeba na zahradě, nebo na balkoně. Někomu zase dělá lépe cvičení v obývacím pokoji. Myslete ale na to, že byste měli mít na daném místě dostatek prostoru. V případě potřeby posuňte nábytek, který vrátíte po cvičení zase zpátky na místo. Také se hodí mít v arzenálu cvičební podložku.

Co jíst před cvičením? https://www.proslim.cz/co-jist-pred-cvicenim/

Stáhněte si aplikaci

Někteří lidé říkají, že je cvičení doma nebaví, protože je nikdo nenutí plnit úkoly. Pokud je pro vás obyčejné cvičební video na YouTube příliš nudné, zkuste si stáhnout aplikaci, která vás provede celým procesem cvičení a hubnutí. Některé aplikace vám kromě rozdílných druhů cvičení na každý den nabídnou i zdravé recepty, konzultace, nebo nákupní seznamy se zdravými potravinami.

Mějte doma pomůcky

jak cvičit doma

Jakmile se dostanete do formy a to, co pro vás bylo na začátku příliš těžké teď zvládáte bez jediného zadýchání, měli byste pokročit v náročnosti. Lze tak učinit buď výběrem těžšího cvičení, nebo nákupem speciálních cvičebních pomůcek. Mezi ně patří třeba závaží na ruce, odporová guma nebo balanční podložka.

Zkuste fitness hodinky

Pokud vás motivují čísla, dalším pomocníkem by pro vás mohly být sportovní hodinky, které měří vaši aktivitu. Podle toho dokážete posoudit, jestli jste splnili svůj denní plán. Také byste měli mít mnohem lepší přehled o tom, kolik se vám podařilo spálit kalorií. Řada hodinek se dá spárovat s telefonem, takže můžete porovnávat své výsledky v průběhu několika dní.

Mohlo by vás zajímat:  Meditace aneb Umění zklidnění mysli

jak cvičit doma

Zapracujte na motivaci

Nejtěžší ze všeho je, abyste si dokázali udržet motivaci. Jedním ze způsobů, který vám v tomto může pomoci, je průběžné focení vaší postavy. Vážení nemá příliš smysl, protože i když začne vypadat vaše postava lépe, ručička na váze se nemusí hnout ani o gram. (V tomto jsou lepší váhy, které umí vážit svaly, vodu, kosti a tuk. Díky čemuž uvidíte, že se vám pozvolna změní podíl svalové hmoty a procento tuku v těle. I když váha zůstane stejná, jako na začátku.) Případně si také zkuste měřit obvody. (Typicky pas, pánev, stehno, lýtko, paže.)

Co nejvíc motivuje k domácímu cvičení vás?

Zdroje informací

https://www.healthline.com/nutrition/how-to-start-exercising – Jak začít cvičit doma (anglicky)

https://www.wired.com/story/how-to-work-out-from-home/ – Tipy, jak začít se cvičením doma (anglicky)

Štítky: , , , , , ,

Podobné články

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení