Natažené vazy v koleni: Příznaky, tejpování, léčba

Natažené vazy v koleni
Aktualizováno

Vazy v koleni jsou poměrně dost namáhané. Když to se svou pohybovou aktivitou přeženeme, může dojít k jejich natažení, které následně způsobuje pocity nepohodlí a bolest. Co se dá v takové situaci dělat?

Kolena jsou klouby, které mají velmi důležitou úlohu. Kromě toho, že jsou zodpovědné za rovnoměrné rozložení váhy celého těla, nám umožňují pohyb v prostoru. To oceníme například při chůzi, během tance nebo při provozování nějakého sportu.

Pokud se o svá kolena nijak nestaráte, je docela možné, že vás začnou jednoho dne bolet a způsobí vám omezení hybnosti. Tento jev nemusí mít žádnou dramatickou příčinu (jako je třeba poškozená čéška, nebo přetržený vaz). Někdy k problémům bohatě stačí natažené vazy v koleni.

Natažené vazy v koleni

Co by vám mohlo v této situaci pomoci?

Co jsou natažené vazy?

Natažení vazů je označení pro nejmírnější stupeň jejich poškození. Toto poškození může postihnout jak křížové kolenní vazy, tak postranní vazy kolen. Tento problém obvykle nevzniká jen tak, často ho doprovází jiný (a obvykle vážnější) problém s kolenem, který by se měl začít léčit.

Projevy natažených vazů v koleni

Toho, že s vašimi koleny není něco v pořádku, si obvykle všimnete celkem snadno. Hlavně kvůli tomu, že najednou nemůžete vykonávat aktivity, na které jste byli zvyklí.

Natažené vazy se projevují:

  • Bolestí
  • Otokem
  • Zhoršenou hybností kolene

Natažené vazy v koleni

Proč se to nepokoušet rozchodit?

Spousta lidí má tendenci problém s nataženými vazy zlehčovat. Vždyť se to nějak rozchodí, nebo ne? Ne tak úplně.

Pokud se rozhodnete nejít k lékaři, ve vazu zůstanou mikroskopické trhliny, které vám budou způsobovat bolest a budou zodpovědné za horší hybnost kloubu. Kdo tedy nemá zájem o chronické potíže, ten by se měl u lékaře ukázat.

Mohlo by vás zajímat:  Nebaví Vás běhat samotnou? Zkuste to s hudbou, nebo s kamarádkou

Léčba natažených vazů v koleni

Natažené vazy v koleni

Jakmile se vám tato nepříjemnost přihodí, je vhodné dodržovat klidový režim. Pokud budete mít zájem, pomoci by vám mohla ortéza, která bude udržovat koleno ve správné pozici. (Nedoporučuje se ji nosit na noc.)

Dále zkuste:

  • Léky proti bolesti
  • Rehabilitace
  • Tejpování (to si ale nedělejte svépomocí, protože tejp musí být nalepený na milimetr přesně)
  • Studené obklady

Určitě byste ale neměli být v klidovém režimu věčně, protože nadměrný klid naopak vede k oslabení pohybového aparátu. To by mohlo přispět k tomu, že budete náchylní k pádům a dalším úrazům.

Také se nevyplatí přehlížet svou tělesnou hmotnost, protože pokud je vyšší, pro kolenní klouby to představuje zbytečnou zátěž. V takové chvíli se tedy vyplatí myslet na zdravý jídelníček, který podpoří její redukci.

Měli jste někdy potíže s nataženým vazem v koleni? Pokud ano, jak se vám ho podařilo vyřešit?

Zdroje informací

https://www.webmd.com/pain-management/knee-pain/knee-pain-dos-and-donts – Co dělat a nedělat s bolavým kolenem (anglicky)

Štítky: , , , , , ,

Podobné články

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení