Piloxing – originální spojení boxu, pilates a tance

Pilates
Aktualizováno

Najít si cvičení, které bude krásně formovat naši postavu a zároveň nás bude také skvěle bavit, není v dnešní pestré nabídce fitness center až tak těžké. Jen to chce zkoušet nové možnosti. Neustále totiž vznikají nové směry a kombinace různých cvičení, které si získávají fanoušky po celém světě díky své neotřelosti. Právě takový je i piloxing, originální spojení boxu, pilates a tance. Ač je hodina piloxingu zábavná, jde zároveň o intenzivní trénink, který účinně pomáhá s hubnutím a formuje postavu.

Netradiční cvičení od zkušené trenérky

S metodou fitness cvičení, která v sobě spojuje prvky tří na první pohled neslučitelných věcí, přišla Švédka Viveca Jensen. Tato bývalá kulturistka a trenérka hollywoodských hvězd žijící ve slunné Kalifornii přidala před několika lety do intenzivních boxovacích tréninků svých klientek ladné taneční pohyby a cviky na protažení známé z pilates. Nové cvičení se rychle zalíbilo a tak vznikl piloxing. Z Kalifornie se brzy rozšířil do zbytku Ameriky i do Evropy. Dnes jeho lekce nabízí mnoho fitness center i v našich končinách. Piloxing je primárně ženské cvičení, i když se najdou jeho vyznavači i mezi muži. Přece jen jsou ale spíše výjimkou.

Dynamické tempo pro posílení těla i srdce

Piloxing je intervalové kardio cvičení, takže kromě spalování kalorií také posiluje srdce a cévní soustavu. Účinně spaluje tuky, tvaruje postavu, trénuje vytrvalost a flexibilitu. Hodinu provází dynamická hudba, která určuje rychlé tempo, povzbuzuje a dodává energii. A té je na cvičení potřeba opravdu hodně. Obvykle přichází na řadu nejdříve základní kroky z aerobiku, kterými se rozehřívá. Poté se pravidelně střídají bloky boxu, pilates a tance. Rychlý a intenzivní box vyžaduje maximální zapojení všech svalů, při pilates se tělo protáhne a tanec vše zpestří a uvolní tělo i mysl. V závěru lekce většinou nechybí posilování svalů na podložce a samozřejmě velmi důležitý strečink.

Mohlo by vás zajímat:  Nemáte čas na cvičení? Zacvičte si před prací

Žádné speciální pomůcky

Ke cvičení není potřeba žádné speciální vybavení. Stačí jen pohodlné oblečení, které umožní volný pohyb. Většinou se cvičí na boso jako u pilates, protože se tak dá lépe udržet rovnováha. V některých centrech ale dávají přednost cvičení ve sportovní obuvi. Určitě nezapomeňte na láhev vody a ručník na utírání potu, ten se jistě bude hodit. Pokud chcete cvičení zintenzivnit, můžete si pořídit piloxingové rukavice. Tyto zátěžové rukavice váží 250 g každá, a díky tomu stojí každý pohyb více úsilí.

Motto piloxingu je Sleek-Sexy-Powerful, což znamená elegantní, přitažlivá a silná. Chcete být právě taková? Pak si najděte nejbližší lekce tohoto cvičení a pusťte se do toho.

Štítky:

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení