Powerjóga – komplexní posílení celého těla

Joga

V současnosti je powerjóga velmi oblíbená. Tato dynamičtější verze tradiční jógy je oproti ní rychlejší a intenzivnější. Klade důraz spíše na posílení celého těla namísto meditace a relaxu.

Pozice se pravidelně střídají, takže nehrozí, že vás za chvíli přestanou bavit. Můžete si je lépe přizpůsobit svým preferencím, na rozdíl od pevně daných ásan v klasické józe.

Přečtěte si v tomto článku, jaké jsou další výhody powerjógy.

Fyzické přínosy powerjógy

  1. Zlepšuje pružnost, sílu a vytrvalost, což dále pomáhá snižovat riziko zranění při jiných aktivitách.
  2. Odstraňuje z těla toxiny tak, že je jednoduše vypotíte. Tím také podporuje funkce lymfatického systému, které pomáhají v boji proti infekcím a ničí rakovinové buňky.
  3. Patří mezi tzv. nízko nárazová cvičení, která zbytečně nezatěžují klouby a šlachy a na rozdíl od vysoce intenzivních druhů fitness je vhodná pro všechny věkové skupiny a osoby s některými tělesnými omezeními.
  4. Stejně jako další typy jógy zlepšuje držení těla a zmírňuje bolesti zad.
  5. Posiluje nejen vaše svalstvo, ale rovněž kosti a chrání tak před jejich řídnutím (osteoporózou).
  6. Zvyšuje průtok krve a brání tím tvorbě krevních sraženin, častou příčinou infarktu a mozkové mrtvice.
  7. Pomáhá při hubnutí – nejen díky spalování kalorií (asi 200 za hodinovou lekci), ale také tím, že buduje svalovou hmotu, čímž zvyšuje bazální metabolismus (spalujete kalorie ještě i po cvičení a následně v klidovém režimu).

Psychické přínosy powerjógy

  1. Provozování powerjógy zvyšuje až o 27 % hladiny GABA (kyseliny gama-aminomáselné), chemické sloučeniny v mozku, jejíž nízké množství souvisí s výskytem deprese.
  2. Máte problémy se spaním? Zkuste provádět powerjógu večer. Váš spánek bude zároveň hlubší a celkově kvalitnější.
  3. Dále tento druh jógy snižuje stres, zlepšuje koncentraci, paměť a v neposlední řadě zvyšuje sebevědomí a dobrý pocit sama ze sebe.
Mohlo by vás zajímat:  Jumping - cvičení, které vás bude bavit

Pro koho není powerjóga vhodná?

Jelikož je náročnější, než některé jiné druhy jógy, neměli byste ji zkoušet, pokud máte nějaké chronické tělesné onemocnění, vyhřeznutou ploténku, kýlu, zamrzlé rameno nebo jste po jakémkoli jiném úrazu.

V takovém případě začněte konvenční jógou a teprve až se dostanete do kondice, přejděte postupně k powerjóze. Stejná rada platí i pro lidi, kteří se celkově necítí fit.

Co se týče těhotných žen, záleží, v jakém trimestru jsou. Podle toho mohou vyzkoušet speciální kurzy powerjógy.

Je powerjóga lepší než klasická jóga?

Je těžké tyto druhy jógy srovnávat, ačkoli mají podobný základ, lidé se jim věnují z rozdílných důvodů.

Jednoduše řečeno, powerjóga je určena pro zlepšení tělesné zdatnosti, zatímco ta tradiční se věnuje spíše technikám dýchání, meditaci a celkovému uvolnění.

Někteří odborníci doporučují ucelený přístup, tzn., abyste kvůli přílišnému důrazu na pouhé fyzické cvičení neopomíjeli duchovní a duševní rozměry jógy. To však závisí na vás a vašich osobních preferencích.

Obecně řečeno, pokud vás to, co děláte, baví a naplňuje, harmonizujete tím i tělo, mysl a ducha.

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení