Začněte běhat s příchodem jara

běhání

Běhání je nejúčinnější tréninkovou formou pro naše srdce a oběhový systém. Stačí půlhodinka běhu třikrát až čtyřikrát týdně a brzy budete v nadprůměrné kondici. Bohužel je většina naší moderní společnosti na tom s fyzičkou dost špatně. Pořiďte si běžecké boty.

Proč začít běhat

Ze všech vytrvalostních sportů je běh naprosto nejdostupnější. Základ tvoří dobré běžecké boty. Nemusíte mít moderní hodinky, GPS měřící uběhnutou vzdálenost ani hrudní pás pro tepovku. I bez funkčního oblečení se obejdete. Běhat můžete prakticky všude. Až si zvyknete běhat, budou tenisky patřit k nezbytnostem stejně jako vaše peněženka nebo mobil.

TIP: Široký výběr kvalitních běžeckých bot je k nahlédnutí třeba tady.

Máte náročnou práci a stresujete se každý den? Běhání je zcela ideální pro odbourání stresu. I ostatní sportovní aktivity vám pomůžou zlepšit náladu. Když si jdete zaběhat, nemusíte hned s nikým závodit, nestresujete se, že něco neuděláte dobře, jen tak si pohodově běžíte. Abyste přestali myslet na pracovní povinnosti, poslouchejte ptáky, šumění lesa nebo si pusťte příjemnou hudbu. Budete se divit, jaké divy s vámi udělá půlhodinka běhu.

Těžko najdete jinou sportovní aktivitu, kde se kalorie odbourávají tak nebo ještě rychleji, než při běhu. Ani třeba plavání nebo jízda na kole se běhání nikdy nevyrovnají. Samozřejmě je důležitá i rychlost, ale hubnutí je určitě s během snadné. Pokud budete klusat pomalu, výsledek bude menší. Čím častěji budete běhat, tím zdravější jídelníček budete také mít. Vždy je dobré jíst zdravě, pokud si před sportováním dáte něco nezdravého, nebude vám při běhu zrovna nejlépe.

Mohlo by vás zajímat:  Pět tibeťanů - cvičební sestava

běh

Kdy začít s běháním

Nemáte dostatek peněz nebo času na pravidelné tréninky? Nemáte trenéra a vybavení na většinu sportů? Běh vyhrává na celé čáře oproti jiným sportovním aktivitám. Na venkově či v parcích či po pláži můžete běhat i naboso. Běžci z nejchudších afrických států jsou ti nejlepší. Začít s během můžete kdykoliv. Na jaře vás to možná bude více lákat ven a máte ideální podmínky.

Běhání přináší spokojenost kvůli zlepšení zdraví a výkonům a zvedá sebevědomí. Pokud sportujete, určitě znáte ten slastný pocit, když překonáte sami sebe. Zlepší se vám nálada a budete hrdí, že jste se dokázali přemluvit a šli běhat. Pokud se běhu budete věnovat ještě intenzivněji a dokážete uběhnout třeba půlmaraton nebo celý maraton, sebevědomí bude ještě vyšší a vy budete spokojenější.

Bežecké parky v ČR

Hledáte kamarády či partnera na běhání? Pokud vám připadá běh jako zcela individuální sport, rozhlédněte se po různých běžeckých skupinách a běžeckých seznamkách. Existuje spousta lidí, co také nechce běhat sama. A pokud se třeba zrovna vaše děti zrovna učí jezdit na kole, bude vaše běžecké tempo pro ně právě zcela ideální. Výborné jsou také běžecké parky a trasy podél řek, pěšinky lesem, po kterých se běhá mnohem lépe než pro plném betonu.

Jak správně vybrat obuv

  • Nejčastěji běžci chybují při volbě správné velikosti běžecké obuvi. Neberte si boty akorát.
  • Lidské chodidlo má tendenci při běhu aktivně pracovat a taky natékat, protože se prokrví. Při dopadu se v přední části noha lehce rozšíří a během odrazu se zase prsty tlačí do špičky. Délku běžecké boty vždy tedy vybíráme alespoň o číslo větší, než je délka chodidla tak, aby nehty nenarážely na stěnu boty. Jinak hrozí, že vám slezou.
  • Díky ohybu se bota na okamžik také lehce zkrátí. Vzhledem k tomu je třeba, aby bylo v botě při zkoušení alespoň o číslo na volné místo. Dále je dobré zohlednit i vaše osobní zkušenosti, jako je otékání nohou, výrůstky na chodidle, vbočený palec a tak dále.
  • Nejdůležitějším kritériem výběru je také šířka. Bota nesmí tlačit, nesmí být ani příliš volná ani příliš těsná. Kritické jsou oblasti kolem vaší paty a v nejširším místě v přednoží.
  • Každá značka má své charakteristiky a každému z nás sedí trochu jiný tvar. Je ale pár znaků, na které se člověk může u boty vždy spolehnout. Nazout si botu, pořádně zašněrovat, stoupnout, projít, proběhnout se a nezkoušet si je jen v sedě, je zkusit zatížit nohu a botu běžným provozem.
Mohlo by vás zajímat:  Diabetická dieta - potraviny vhodné a nevhodné pro cukrovkáře
Kvalitní běžecké boty od Adidasu >> detail

Vytvořte si návyk

Je dobrá být disciplinovaní a vytvořit si návyk. Běhejte ve stejné dny a ve stejný čas. Uspořádá se vám tak celý život. Dobré je běhat ob den. Klidně si nechte volné víkendy, nebo si naopak dejte více do těla. Pravidelnost přináší výsledky.



Mohlo by vás zajímat

Štítky: , , ,

Podobné články

od
Mám ráda život se vším, co přináší. Zajímá mě zdravý životní styl, nutričně hodnotná strava, všechny způsoby cvičení a druhy sportů, aktivní způsob života, témata kolem rodiny, vztahů, módy i krásy. Stejně jako vy mám ráda kvalitní pomocníky usnadňující práci, potraviny, bylinky, produkty, zboží i služby. Sleduji novinky v mnoha odvětvích a snažím se je vnášet v podobě návodů a informací i na Jak být fit.cz.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Začněte běhat s příchodem jara
5 (100%) 1 hlasů
0 sdílení