Zdravá strava aneb Hříchy mužů

Zdravá, Strava

Chutě mužů jsou od těch ženských mírně rozdílné. Mnoho mužů se domnívá, že jich se nějaké stravovací hříchy přece netýkají! Stačí, když si zajdou do posilovny a nebo se projedou na kole. Vždyť diety a jakékoliv omezování stravy – to je přece pouze pro ženy! Opravdu to tak je? Pojďme se tedy podívat na největší hříchy mužů a na to, jaké mají dopady na zdraví mužů.

Sůl sem, sůl tam, kde já si ji všude dám?

Mnoho mužů upřednostňuje výraznou chuť jídla. Ať již ostřejší či slanější – hlavně výraznou! Možná i vy znáte od sebe či svých rodičů situaci, kdy je jídlo na talíři dosolováno ještě dříve, než je vůbec ochutnáno. Co se tedy stane s organismem, pokud solíme neúměrně? Vysoké množství soli v těle zvyšuje krevní tlak. U citlivých osob může dojít až k poškození ledvin. Přesto však existují jedinci, kteří na sůl nijak nereagují a u kterých sůl nemá žádný vliv na jejich zdraví. Sůl však zvyšuje chuť k jídlu, což má za následek vyšší riziko vzniku obezity.  Sůl také zvyšuje pocit žízně, kterou mnohdy muži zahání dobře vychlazeným pivem či vínem. Tímto si muži zvyšují příjem energie a zatěžují si játra. A přesně v tomhle případě začínají muži přibírat na váze.

Bílý sex aneb Noční vyjídání ledničky

Mnoho mužů má tendenci chodit v pozdních večerních a nočních hodinách do lednice. Jsou schopni sníst vše, co jim přijde pod ruku. Tenhle zvyk si však s sebou nese vysoké riziko vzniku obezity a cukrovky. Buňky nejsou schopny dodanou energii využít a uloží ji do tuku. Pokud si tedy muži dopřávají v těchto nočních hodinách především pečivo, rýži, brambory, tučná a smažená jídla, zadělávají si jednoznačně na malér. Jestliže již nejsou muži schopni ovládnout tento svůj zlozvyk, měli by raději volit místo sacharidů bílkoviny. Proto by měli v lednici najít místo výše zmiňovaných potravin raději šunku, zavináč (ovšem bez pečiva), plátek ryby a nebo zeleninu.

Mohlo by vás zajímat:  Jak správně zacházet se zeleninou

Další nezdravosti

Někteří muži jsou jednoduše “masoví” a nic jiného je neuspokojí. Ideální je mít na snídani kus uzeniny, na oběd pořádný kus masa a večer rozhodně nějakou klobásu. Pokud muži upřednostňují tučné a tlusté maso spolu s uzeninami, dávají svému tělu pořádně zabrat. Jestliže by tito muži rádi změnili své stravovací návyky a nechtějí se vzdávat pokrmů z masa, měli by si je alespoň pečlivě a zodpovědně vybírat. Místo tlustého masa či klobásky by měli volit libovou šunku a k ní zeleninu. Obecně lze však říci, že tučné maso na noc není příliš vhodné hned z několika důvodů. Prvním důvodem, proč jej ve večerních hodinách nekonzumovat je fakt, že se dlouho tráví a tělo během spánku nemůžu plně odpočívat. Druhý fakt je ten, že hladina cholesterolu jde prudce nahoru. Uzeniny se také obecně spojují s vyšším výskytem cukrovky a nádorových onemocnění. Proto by si muži měli k uzeninám dopřávat také dostatečné množství zeleniny, aby došlo ke kompenzaci.

Extrémně kořeněné jídla

Kořeněná jídla nepředstavují pro muže příliš velký problém, jestliže si muži umí vybrat správné a kvalitní koření. Zcela nevhodné jsou tzv. kořenící směsi, které se dají zcela běžně koupit v supermarketech. Tyto směsi jsou již přímo určené např. na grilované kuře, ryby atp. Proč jsou pro lidský organismus nevhodné? Směsi obsahují vysoké množství soli a glutamátu sodného. Muži, kteří trpí onemocněním žaludku, žaludečními vředy atp. by se měli koření vzdát a nahradit ho spíše čerstvými bylinkami.

Alkohol

Který chlap si tu a tam nedá pivo, víno či něco tvrdšího? Pokud si tedy muži dopřejí alkohol pro tučném jídle – proč ne. Ale i v tomto případě platí výše zmíněné rady – tj. nejíst tučné jídlo večer. Alkohol podporuje chuť k jídlu, takže pokud bojujeme se zvládnutím nočního vyjídaní lednice, omezte také noční popíjení alkoholu.

Mohlo by vás zajímat:  Naturhouse nabízí pomoc pro lidi s nadváhou! Využijte ji!

A co tedy mám jíst?!?

Selský rozum jednoznačně říká, že jíst můžeme téměř cokoliv, ale vždy záleží na množství. Nicméně přesto je vhodné odbourat ryze nezdravé potraviny jako např. tavené sýry a nekvalitní průmyslově vyrobené potraviny.

Štítky:

Podobné články

od
Zdravá strava, pohyb a odpočinek. To vše potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe. Mám ráda přírodu, bylinky a čerstvý vzduch. Snažím se poznávat své tělo a zjišťovat, co na něj funguje. Preferuji alternativní medicínu. A o tom všem s chutí píši.
Předchozí článek Další článek

Komentáře

    • Fitness Book
    • 13.10.2013
    Odpovědět

    Super Clanek !

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení