Voda nebo minerálka?

Voda, Minerálka
Aktualizováno

Když jsme se narodili, 80% našeho tělíčka tvořila voda. Nyní, když jsme už starší, zabírá voda 50 – 60% hmotnosti našeho těla. Jednoduchým počtem dojdeme k závěru, že pokud váží mladý muž 70 kg, jeho tělo obsahuje 42 litrů vody. Z toho vyplývá, že vodu velmi nutně potřebujeme. Voda v našem těle rozpouští důležité živiny, dopravuje je do krve a tkání a zároveň z těla odvádí odpadní látky. Pomáhá udržovat stálou teplotu těla. Denně vyloučíme průměrně půl litru potu, pokud je nám horku a ještě provádíme nějakou fyzickou práci, vyloučíme klidně až 4 litry potu. Jelikož člověk nemá v těle žádnou rezervu vody, je nutné ji pravidelně doplňovat.

Nejlepší tekutina? Voda!

Obecně platí pravidlo, že po celý rok bychom měli vypít 1,5 – 2 litry tekutin za den. V létě, když sluníčko hřeje a my sportujeme venku, je vhodné vypít 3 a více litrů tekutin. Jenomže která tekutina je nejlepší? Našemu tělu nejvíce prospěje obyčejná voda bez bublinek. Pokud si však chcete svůj pitný režim maličko oživit, pijte klidně i ochucené nápoje. Jemně sycené vody jsou vhodnější než sycené vody. Pokud tedy pijete minerální vody, všímejte si také složení minerálních látek ve vodě obsažených. Zde opět obecně platí, že bychom si měli vybírat takové minerální vody, které mají nízkou koncentraci minerálních látek. Složení by se mělo blížit hodnotám tělních tekutin a minerálních látek v krvi a tkáních. Příliš mnoho mineralizované vody s vyšším koncentrací mohou vyvolat větší ztrátu těkutin, protože dochází k přesunům vody ve vnitřním prostředí a tím i dalšímu rozvoji dehydratace. Koncentrovanější minerální vody je vhodné pít pouze v rámci léčebného režimu. Vhodné jsou také ovocné a bylinkové čaje. Džusy si zřeďte vodou, abyste tak snížili energetickou hodnotu nápoje. Pokud bojujete také s nadváhou, slazené limonády vyřaďte ze svého pitného režimu úplně.

Mohlo by vás zajímat:  Kontryhel

Která minerálka je tou nejlepší?

Jestliže se bez minerální vody neobejdete, alespoň si dobře vybírejte. Při výběru dbejte vždy na dostatečném množství informací nejen o typu a původu vody, ale také o výrobci, dovozci a samozřejmě o složení minerálních látek. Podle obsahu  minerálů se minerálky dělí na velmi málo mineralizované, málo mineralizované a silně mineralizované. U velmi málo mineralizované vody by měl být obsah minerálů nižší než 1 g na litr, u málo mineralizovaných je to pak od 1 – 5 g na litr a u silně mineralizované vody je to více než 5 g na litr. Všeobecně platí, že čím méně je voda mineralizovaná, tím je pro nás vhodnější. Pokud tedy pijete silně mineralizovanou vodu, nepijte více než 0,5 l za den a to ještě pouze zřídka. Nezapomínejte také minerální vody střídat. Kojenci a děti by neměli mineralizované vody pít vůbec. Nezapomínejte, pro kojence jsou na trhu určeny speciální kojenecké vody.
[yop_poll id=“9″]

Štítky:

Podobné články

od
Zdravá strava, pohyb a odpočinek. To vše potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe. Mám ráda přírodu, bylinky a čerstvý vzduch. Snažím se poznávat své tělo a zjišťovat, co na něj funguje. Preferuji alternativní medicínu. A o tom všem s chutí píši.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení