Zdravé běhání

Běh

Potřebujete dobít energii? Běžte si zaběhat! Nebo patříte k lidem, kterým běhání nic neříká? Pak vězte, že si škodíte! Běhání je nejpřirozenější pohyb, který můžete svému tělu dopřát. Je však nutné najít správnou zátěž, abyste si spíše neublížili.

Běhání a nadváha

V dnešní době, kdy se klade velký důraz na zdravý životní styl, začíná čím dál více lidí sportovat. Někdo chodí cvičit, někdo chodí běhat. Běhání je velmi přirozené a tělo si na něj velmi snadno a rychle navykne. Lidé s nadváhou a ti, kteří dlouho nesportovali, musí začínat s běháním velice pozvolna. Právě u běhání je velmi důležité nic neuspěchat. “Nesportovci” by měli začínat raději rychlejší chůzí a poté pomaličku přistoupit k pomalému běhu. Chráníme tím své svaly, kosti a také srdíčko, které není na fyzickou zátěž příliš zvyklé. Jestliže tedy toužíte po běhání, dopřejte svému tělu dostatek času na přivyknutí. Pokud to myslíte s běháním a chůzí opravdu vážně, přemýšlejte nad zakoupením speciálních holí, které zaměstnají vaše ruce. Před samotným sportem je vhodné své tělo na zátěž připravit desetiminutovou rychlou chůzí. V této fázi připravíte své svaly na další zátěž. Pokud vám to zdraví a kondice dovolí, přejděte pomalu na běh. A až se hezky projdete nebo vyběháte, dopřejte svému tělu uvolňovací cviky. Zaslouží si to!

Nejdůležitější je pravidelnost!

Jestliže chcete opravdu změnit svůj životní styl a podpořit své zdraví, pravidelné běhání je nezbytné! Tomuto sportu se věnujte minimálně 3x týdně po dobu 30 – 60 minut. Míra zátěže je individuální. Každý člověk sám moc dobře ví, jak je na tom se svou fyzickou kondicí. Nikdy se nepřeceňujte. Jste-li netrénovaný, začínejte vždy s velice mírnou zátěží, kterou postupně zvyšujte. Jak zjistit ideální zátěž pro vás? Je to jednoduché. Maximální tepovou frekvenci pro daný věk je velmi snadné spočítat. Odečtěte od 220 svůj věk. 40% z vypočtené hodnoty je mírná zátěž. 60 – 70% představuje střední zátěž a 80 – 85% pak představuje klasickou zátěž.

Mohlo by vás zajímat:  5 tipů, jak najít správnou motivaci ke cvičení

Srdeční problémy

Pokud máte srdeční problémy, je vhodné běh vždy konzultovat se svým lékařem. Opatrnosti není nikdy dost. Tím nic nepokazíte a alespoň budete vědět, že děláte správně. Konzultaci s lékařem se nevyhýbejte ani v případě, že si myslíte, že je vaše srdce v pořádku, ale nejste si 100% jisti.

Když nevíte proč běhat

Pokud nejste pořád přesvědčeni zda si jít zaběhat, uvádíme zde výčet kladných účinků:

  • Zbavíte se stresu a uvolníte se
  • Zlepšíte si prokrvení končetin i orgánů
  • Zredukujete si nadváhu
  • Snížíte tím v těle přítomnost škodlivých volných radikálů
  • Metabolismus vám bude lépe pracovat
  • Předcházíte tak infarktům a mrtvicím
  • Zlepší se vaše soustředěnost
  • Díky vyplaveným endorfinům budete myslet pozitivněji a budete šťastnější
  • Eliminují se vám depresivní stavy
Štítky:

Podobné články

od
Zdravá strava, pohyb a odpočinek. To vše potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe. Mám ráda přírodu, bylinky a čerstvý vzduch. Snažím se poznávat své tělo a zjišťovat, co na něj funguje. Preferuji alternativní medicínu. A o tom všem s chutí píši.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení