4 tipy, jak a čím lze zlepšit paměť i koncentraci

pexels-dominika-roseclay-895228
Zveřejněno: 29.11.2022

Ať už studujete, nebo pracujete, potřebujete mít dostatečnou paměť a duševní schopnosti, které vám umožní dotahovat úkoly až do zdárného konce. Co když ale tyto vaše schopnosti v poslední době pokulhávají? V tom případě vám poradíme, co je může podpořit.

Pokud se nesoustředíte na to, co zrovna čtete v knize nebo sledujete v televizi, je velmi nepravděpodobné, že několikahodinové nasávání informací k něčemu bude. Při testu nebo při důležité pracovní schůzce si totiž nebudete moci na nic vzpomenout. Že to hrozí předčasně ukončeným vzděláním, nebo dokonce vyhazovem z práce, asi nemusíme říkat, proto se podíváme na to, co by vám mohlo pomoci vás zase trochu nakopnout.

Méně přidaného cukru

4 tipy, jak a čím lze zlepšit paměť i koncentraci

Možná si budete ťukat na čelo a myslet si něco o tom, že tyhle dvě věci spolu přece nemohou vůbec nijak souviset. Opak je ale pravdou. Přidaný cukr v potravinách byl označen za jednoho z viníků ustupujících kognitivních schopností. Z toho důvodu byste ho měli dobrovolně vyškrtnout, nebo jeho objem alespoň značně snížit.

Meditace

Říká se, že meditace udržuje bystrou mysl a přináší do našeho života klid. Kromě jiného, má i řadu dalších benefitů, mezi které lze zařadit i snížení krevního tlaku. Pravidelná meditace navíc udržuje šedou kůru mozku, takže je to o důvod víc, proč si ji alespoň čas od času dopřát.

Zdravá hmotnost

Pro mozek, koncentraci a paměť je hodně důležitá i zdravá hmotnost, takže se zaměřte na zdravý jídelníček a pravidelný sport.

Doplňky stravy

4 tipy, jak a čím lze zlepšit paměť i koncentraci

V poslední době je na podporu paměti a duševní bdělosti hodně oblíbená bylinka, které se říká ašvaganda. (Které se také říká withanie snodárná nebo indický ženšen.) Tato bylinka se tradičně spojuje i s podporou spánku, redukcí úzkosti a stresu, takže by mohla vyhovovat i těm, kteří jsou nervózní před nějakým konkrétním výkonem. (Třeba před prezentací před větším počtem lidí.) Při výběru doplňku stravy s ašvagandou se ale neřiďte podle ceny, ale podle počtu withanolidů.

Zdroje informací

Mohlo by vás zajímat:  Vitamín B12 - jak jej doplnit a příznaky jeho nedostatku

https://www.healthline.com/nutrition/ways-to-improve-memory – 14 tipů, jak zlepšit paměť (anglicky)

https://www.healthline.com/nutrition/ashwagandha – 9 benefitů ašvagandy (anglicky)

Rate this post
Štítky: , , ,

Podobné články

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Rate this post
0 sdílení