Magazín o zdraví a životním stylu

Zdravá strava

Zhubněte díky zdravému a chutnému jídelníčku

BigStock.com/60713975Hubnutí je nekonečné téma, které se obvykle nejvíce přetřásá na přelomu roku, kdy si je mnoho lidí dává jako novoroční předsevzetí, a poté nyní těsně před začátkem plavkové sezóny. Také vás děsí představa odhalování těla a rozhodli jste se rychle se sebou něco udělat? Možná už máte vyzkoušené různé více či méně drastické diety, které ale měly jen krátkodobý účinek. Tudy cesta opravdu nevede. K procesu hubnutí je potřeba přistupovat jako k trvalé změně životního stylu a tomu přizpůsobit svůj jídelníček. Nevíte si s tím rady? Naštěstí existuje jednoduchá pomoc. Nechte si sestavit jídelníček do 2 minut zdarma. Právě takovou možnost nabízí projekt PestryJidelnicek.cz, který rozhodně stojí za zkoušku. Přečíst článek

Ústřice a jejich vliv na libido

BigStock.com/560374941Zlepšete kvalitu vašeho života bez toho, abyste museli používat různé léky na podporu erekce či zvýšení sexuální chuti, které obsahují spoustu chemie. Tyto problémy lze řešit i přírodní cestou a to požíváním správných potravin. Velice účinnými jsou například ústřice. Přečíst článek

„Vyvážená strava“, co všechno tento pojem skrývá

BigStock.com/60713975Chcete se zdravě stravovat a cítit se dobře? Pojem „vyvážená strava“ slýcháme poměrně často. Málokdo si však dokáže představit, co přesně to znamená. Bohužel většina lidí si neuvědomuje, jak moc si nevhodným stravováním ubližuje. Přečíst článek

Chia semínka – přírodní zdroj zdraví a energie

Bigstock.com/59717795Příroda nám dává mnoho pokladů, které stojí za to využívat. Jednou ze „superpotravin“, jak se těmto bohatým zdrojům všech možných tělu prospěšných látek přezdívá, jsou i chia (čti „čia“) semínka. Proč byste je měli také zařadit do svého jídelníčku? Přečíst článek

Čerstvé regionální ovoce a zelenina by neměly chybět v kuchyních doma i v restauracích

Bigstock.com/448514741Zajímáte se o to, co jíte? Není vám jedno, odkud pocházejí suroviny, ze kterých je připraven třeba váš oběd? Naštěstí to není jedno ani kuchařům, majitelům restaurací a hotelů, takže se můžete zdravě stravovat i mimo domov. Přečíst článek

Proč jíst kuřecí maso a jak ho nejlépe připravit?

Bigstock.com/18836027Máte kvůli zdravotním potížím předepsanou dietu, nebo se chcete zbavit nadbytečných kil a naučit se zdravěji jíst? To vám určitě byla doporučena konzumace kuřecího masa. Napadlo vás ale někdy přemýšlet nad tím, proč je vlastně tak vhodné a zdravé? A jak ho nejlépe připravit, aby si všechny cenné vlastnosti uchovalo? Přečíst článek

Vláknina: kde ji najdeme a proč bychom ji měli jíst

PhotoXpress.cz/©raphotographyVláknina je nestravitelná složka potravy, kterou můžeme našemu tělu dodat pouze z rostlinných zdrojů. Vláknina je velmi důležitá pro průchod potravy našim zažívacím ústrojím. Statistiky však dokazují, že většina Čechů na vlákninu příliš nemyslí. Jaké jsou tedy důvody příjímání vlákniny a k čemu je prospěšná?  Přečíst článek

Celiakie a bezlepková dieta: Dá se žít bez lepku?

PhotoExpress.cz/©alain wacquierBezlepková dieta je spása pro nemocné lidi trpící celiakií. V poslední době však přibývají zdraví lidé, kteří se snaží ve své výživě lepku vyvarovat. Bezlepkovou dietu musí jednoznačně dodržovat celiakici. Celiakie je nebezpečné onemocnění, které se projevuje přecitlivělostí na lepek. Přečíst článek

Syrovátka: Opravdu je to zázračný všelék?

Bigstock.com/30414338Syrovátka bývá v poslední době velmi často skloňovaná. Je považována za zázračný všelék. Budeme-li syrovátku přidávat do potravin, zvýšíme v nich obsah bílkovin a rovněž funguje také jako zdroj mléčného cukru – laktózy. Vzhledem k samotné ceně syrovátky je její použití v potravinářském průmyslu rovněž také ekonomické, oproti například sušenému mléku. Přečíst článek

Lecitin pro zdraví

V těle člověka, ale i všech ostatních živočichů, rostlin, řas či mikroorganizmů najdete látku zvanou lecitin. Je jedním z lipidů, přesněji fosfolipidů, a pro správné fungování našeho organizmu je nepostradatelný. Proč tomu tak je a jak zajistit tělu jeho dostatek? Přečíst článek

Diety, hubnutí a zdravé stravování

Bigstock.com/432306Ideál krásy se v průběhu času mění a lidé se mu neustále snaží přiblížit. V dnešní době vládne světu představa štíhlé postavy s absencí nadbytečných kilogramů, po které touží většina žen, ale i mužů. Málokomu byl však bohužel dán do vínku dar rychlého spalování a vrozené štíhlosti. Přečíst článek

Hubnutí začíná v hlavě

PhotoExpress.com/©Monkey BusinessPro mnohé ženy je jídlo stres. Mají strach, že již při malém kousnutí do jablíčka okamžitě přiberou na váze. K nutričním poradcům čím dál častěji dochází ženy, které mají psychický problém s jídlem. Nemusí se vždy jednat přímo o anorexii nebo bulímii, ono už stačí pouze to, že máme strach cokoliv sníst. Hubnutí začíná v hlavě. Přečíst článek

Proč jíst oříšky všech druhů?

PhotoExpress.com/©Krzysiek z PocztyOřechy jsou velmi zdravou potravinou, kterou bychom měli zařadit do našeho pravidelného jídelníčku. Jsou bohatým zdrojem bílkovin, minerálních látek, vitamínů a především tuků, z nichž převažují zdravé nenasycené lipidy. Ty jsou důležitým pomocníkem v boji proti kardiovaskulárním chorobám a dalším civilizačním onemocněním. Přečíst článek

Kyselina listová – vitamín, bez kterého se neobejdeme

PhotoExpress.com/©sil007Kyselina listová je vitamín ze skupiny B-komplexu, přesněji vitamín B9. Jeho přítomnost v organizmu je nezbytná pro krvetvorbu, výživu mozku, správnou funkci nervového systému, reprodukci a dělení buněk. Každý potřebuje dostatek tohoto vitamínu, obzvlášť důležitá je ale kyselina listová pro těhotné ženy, kdy díky ní plod roste a vyvíjí se tak, jak má. V jakých potravinách ji najdete a co když je jí v těle málo? Přečíst článek

Vhodný jídelníček pomůže při bolavých kloubech

PhotoExpress.cz/©Sebastian KaulitzkiBez kloubů bychom se nemohli hýbat, jejich zdraví je proto velmi důležité. Pokud však klouby onemocní, je potřeba se mimo jiné zaměřit i na svůj jídelníček. Strava hraje při onemocnění kloubů velkou roli, dokáže jim totiž dodat tolik potřebné živiny a naopak snížit projevy některých onemocnění. Přečíst článek

Dopřejte si jarní odlehčení

PhotoExpress.cz/©photocreoPryč jsou chvíle, kdy jsme trávili veškerý volný čas před televizí s chutným cukrovím a vaječným likérem. Přišlo jaro – čas, který s sebou přináší novou energií. Čas, který chceme trávit aktivně venku. Čas, kdy naše tělo potřebuje více ovoce a zeleniny než kdykoliv během roku. Pokud se i vy ještě stále po zimním období cítíte těžcí, máte vyšší váhu než kdykoliv během roku, je načase začít s jarní odlehčovací kúrou. Proč tedy nezkusit jarní detox? Přečíst článek

Šípky – zdraví z přírody

PhotoExpress.com/©teressaAč je růže už od pradávna považována za královnu květin, jen stěží se takto obrací pozornost i k růži šípkové, nebo také plané. Její květy nejsou sice tvořeny bohatými okvětním lístky, avšak jistě platí, že i v jednoduchosti je krása. Co je ale hlavní, právě tato růže nám dává to nejcennější ze sebe sama. Přečíst článek

Vápník je základním stavebním prvkem každého z nás

Bigstock.com/70999510Vápník je jednou z látek, která v našem jídelníčku rozhodně nesmí chybět. Jeho nedostatek vede ke zdravotním potížím především pohybového aparátu, ale i jiným problémům. Přitom se dá pestrou stravou s dostatečným přísunem mléčných výrobků jeho potřeba bez potíží pokrýt. Proč je vlastně vápník takovým zaklínadlem? Přečíst článek

Zdravé sladění – čím sladit a čím ne?

Bigstock.com/53828377V poslední době všude slyšíme, jak bychom měli odbourávat cukr a jak je pro naše zdraví nevhodný. Proto jsme se rozhodli připravit vám takového “cukrového” průvodce. Přečíst článek

Sporné potraviny u dětí – kdy a jak je zavádět

PhotoXpress.com/NiDerLanderJakmile dítě přejde z mateřského mléka na jinou potravu, každá maminka zákonitě začne řešit, co mu smí a co naopak nesmí dávat jíst. Všechny přece chceme pro své děti to nejlepší, a proto je toto téma tím, co se nejméně v několika příštích měsících života našeho drobečka bude neustále opakovat. Většina zásad stravování dětí je celkem jasná. Měly by jíst vyváženou stravu s velkým množstvím ovoce a zeleniny, co nejméně sladkého, žádné tučné a přesolené uzeniny nebo dokonce fastfoodová jídla. Ale jak je to s potravinami, které mohou být případné alergeny? Přečíst článek

Ocet jako doplněk zdravé stravy, lék i cesta ke kráse

BigStock.com/70554517Klasický ocet nejspíš nechybí v žádné domácnosti. Jsou jídla, která se bez jeho kyselé chuti prostě neobejdou. Nebo si snad bez něj dokážete představit čočku na kyselo nebo sterilované okurky? Jako konzervační prostředek se ocet používá dokonce už celá staletí. Často se využívá také jako dezinfekce, naše babičky přece vždy přidávaly ocet do vody na mytí oken nebo jím zbavovaly ledničku bakterií a pachů. Ocet je však také skvělým léčebným prostředkem, neměl by chybět v základech zdravé stravy a v neposlední řadě dokáže skvěle podpořit krásu vašich vlasů i celého těla. Přečíst článek

Neobyčejně léčivé obyčejné zelí

BigStock.com/47881445Přestože se zelí odpradávna považovalo za jídlo chudých, obsahuje látky, které bohatě opečovávají naše zdraví. Zařaďte častěji zelí do svého jídelníčku a vězte, že vaše tělo bude nadšené! A teď už si pojďme říci, proč a jak zelí konzumovat, aby nám pomohlo co nejvíce. Přečíst článek

Čaje pro zdraví!

PhotoXpress.com/Olga LyubkinJste milovníky čajů a dopřáváte si je denně? Ať již černý, zelený, ovocný, bílý nebo bylinný? Co takhle se dnes podívat na blahodárné účinky různých čajů, které jsme si oblíbili nejvíce. Přečíst článek

Hořčík – důležitý prvek pro naše srdce a nejen pro něj

BigStock.com/128485461Hořčík je zázračný prvek. Dalo by se říci, že je hořčík prvkem života. Bez hořčíku bychom nemohli existovat. Hořčík je obsažen téměř ve všech zelených  rostlinách, protože je součástí chlorofylu.  Přečíst článek

Superpotraviny – potraviny, které uzdravují

Screen Shot 2014-01-01 at 23.36.39Ne nadarmo se říká “Nechť je vám vaše jídlo medicínou a medicína jídlem”. V téhle větě je zakořeněná hluboká pravda a lidé, kteří myslí na své zdraví, se touto myšlenkou intuitivně řídí. Přečíst článek