Vakuum cvik: Trénink, kterým posílíte své břicho

pexels-pixabay-416778
Aktualizováno

Mnoho lidí posilování břicha vyloženě nesnáší, protože to bývá bolestivé a pracné. Bohužel ale také často nezbytné, protože břišní svaly kooperují s těmi zádovými, díky čemuž prospívají lepšímu postoji. Nevíte, s jakým cvikem na posilování břicha začít? Možná by vám mohlo pomoci vakuum.

Břicho není tvořeno pouze jedním svalem, proto je potřeba k jeho trénování přistupovat komplexně. Některé cviky ale nejsou náročné ani pro úplné začátečníky, kteří díky nim mohou dosáhnout poměrně dobrých výsledků. (Bez toho, aby jim hrozilo, že si nějak vážně ublíží.)

Přesně to je případ cviku, kterému říkáme vakuum. Ačkoliv ho mnozí prezentují jako horkou novinku, pravdou je, že ho používali už indičtí jogíni. Mnohým lidem hraje do karet i to, že ve srovnání s jiným cvičením vakuum zvládnete i během volných 5 minut, ke kterým můžete přijít mezi nenavazujícími odpoledními schůzkami nebo časnějším ranním vstáváním.

Pokud se chcete dozvědět o vakuu víc, určitě pokračujte ve čtení.

Jak to dělat správně?

Důležité je, abyste měli chvilku času a byli jste ochotni ho věnovat cvičení. Je jedno, jestli budete v posilovně, nebo doma. Naprostou samozřejmostí by mělo být i pohodlné oblečení, které vás nebude škrtit.

Následně si klekněte na všechny čtyři. Důležité je, aby dlaně byly přesně pod vašimi rameny a kolena by měla být pod boky. Váš pohled bude v této chvíli směřovat směrem k podložce.

Poté pokračujte tak, že vydechnete veškerý vzduch z plic. Přitom se snažte vtáhnout pupík směrem k páteři. Jakmile dosáhnete maximálního vtáhnutí pupíku, snažte se tuto pozici držet po dobu 10 vteřin. Poté se opravdu hluboce nadechněte a povolte břicho do normální pozice. Tento cvik následně opakujte desetkrát ve třech sériích. (Takže dohromady třicetkrát.) Asi nemusíme říkat, že pro co největší efektivitu by se měl provádět každý den.

Benefity vakua

Jak už bylo řečeno, vakuum vám pomůže posílit střed těla a může ulevit vašim zádům, které svaly břicha potřebují k normálnímu rozložení tlaku. Také by měl snížit riziko toho, že se nějakým nedopatřením zraníte.

Dále vám může nabídnout:

  • Podporu vyprazdňování
  • Štíhlejší pas
  • Hezčí vzhled břicha

Je vakuum pro všechny?

Když se takhle ptáme, je skoro jasné, že vakuum pro všechny vhodné nebude. V první řadě by se mu měly vyhnout těhotné ženy, které už z podstaty nemají pro vtahování pupíku k páteři dost místa. S cvičením vakua počkejte i po porodu, protože tohle cvičení by nemuselo být pro ženy v této životní fázi bezpečné.

Dále není vhodné pro:

  • Lidi po operaci
  • Menstruující ženy
  • Děti
  • Lidi s nadváhou
  • Lidi s onemocněním zažívacího ústrojí
  • Lidi s vysokým krevním tlakem

V těchto případech raději vyzkoušejte méně náročné cvičení, kterým je například tai-chi nebo jóga, která se dá provozovat i v době těhotenství a porodu.

Pokud si na takové cvičení netroufnete, ale chtěli byste zhubnout alespoň malé množství své nadbytečné tělesné hmotnosti, určitě vám dobře poslouží i obyčejná chůze, která je dostupná prakticky pro každého. (Ve srovnání s během navíc tolik nezatěžuje klouby při dopadu, takže se jí mohou věnovat i senioři. Když si navíc koupí speciální hůlky, mohou se pustit do nordic walkingu, při kterém se zapojí i ruce.)

Když se vrátíme k vakuu, je docela dobře možné, že na první dobrou nedokážete tento cvik udělat tak dokonale, jak byste si přáli. V takovém případě je nejlepší volbou sledování video tutorialů na internetu. Případně se zkuste spojit s nějakým osobním trenérem, který vás tento cvik během chvíle naučí. Jelikož ale trénink dělá mistry, klíčové je, abyste to nevzdávali a cvičili jste (byť třeba pomaleji) dál.

Slyšeli jste o cviku zvaném vakuum, nebo vám tento pojem nic neříká? Budeme rádi, když nám své zkušenosti napíšete do komentářů pod článkem.

Mohlo by vás zajímat:  Co je nejdůležitější při prevenci a léčbě vysokého krevního tlaku?
Štítky: , , , , ,

Podobné články

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení