Bolesti kloubů – podívejte se, co na bolesti kloubů pomáhá

Bolesti kloubů - kostival

Bolest kloubů může mít různé příčiny. Ve většině případů může doprovází bolest kloubů infekci, se kterou tělo bojuje, nebo je důsledkem fyzického přetížení a bolesti po odpočinku mizí. Může jít ale i o chybné držení těla, artrózu, ale i nemoci, které nepochází přímo z pohybového aparátu.

Co pomáhá na bolest kloubů?

Mezi účinné doplňky stravy na klouby uleví od bolesti kloubů a poslouží jako prevence proti jejich opotřebování a zranění. Musí obsahovat dostatek účinných látek ve správném poměru a množství.

Glukosamin sulfát zvyšuje pružnost chrupavky a pohyblivost kloubu. Chondroitin sulfát je tělu vlastní látka, která je nejvíce zastoupená ve strukturách mezibuněčné hmoty chrupavky. Snižuje opotřebení chrupavky a současně zvyšuje její pružnost. Kolagen na klouby se nejlépe vstřebává ve formě kolagenních peptidů, regeneruje chrupavky kloubů a chrání pohybový aparát. MSM, celým názvem methylsulfonylmethan, má silné protizánětlivé účinky, podporuje metabolismus i funkčnost kloubní chrupavky a je vhodný při léčbě artrózy. Velmi častá je „artróza kyčelního kloubu“.

Na silné kosti a klouby potřebujeme také vápník, hořčík, zinek, vitamín D3 a C, bromelin či hyaluronát sodný. Céčko je nutné k tvorbě kolagenu a pomáhá formování chrupavek i vaziv. Tím je omlazuje a redukuje bolestivost kloubů.

Vývar z kostí je nejlepší zdroj přírodního kolagenu. Tato bílkovina je základní stavební hmotou pojivových tkání a tvoří 30 % proteinů v těle. Při vaření kostí se zvířecí kolagen uvolní do vývaru a je lehce vstřebatelný pro lidské tělo i obnovení chrupavky. Želatina plní funkci měkké výstelky mezi kostmi, zlepšuje jejich klouzání při pohybu bez zbytečného tření. Pomáhá odstranit negativní vlivy stárnutí kloubů a uchovává zdravou hustotu kostí.

Klouby

Léčivé byliny na bolesti kloubů

Kurkuma je žluté koření, obvykle jako přísada kari. Obsahuje účinnou složku kurkumin s protizánětlivými a antioxidačními vlastnosti. Poskytuje úlevu od bolesti kloubů.

Kůra vrby bílé obsahuje salicin, který má analgetický účinek. Obsahuje i flavonoidy, fenoly a třísloviny, má protizánětlivý účinek i při revmatických potížích, dně, bolestech zad, svalů, hlavy, menstruaci i migréně.

Kořen zázvoru má protizánětlivé účinky, pomáhá při revmatismu, artritidě, bolestech kloubů, svalů a kostí. Obsahuje gingerol a fenoly. Je vhodný i při bolestech hlavy, plynatosti, chřipce a nachlazení.

Kopřiva má příznivý účinek při léčbě artritidy, snižuje množství cukru v krvi, při anémii, alergiích a bolestech hlavy. Pomáhá při problémech se žlučníkem, játry, ledvinami a příznivě ovlivňuje metabolismus. Je bohatá na železo, hořčík, vápník, vitamíny C, B a provitamin A.

Kostival účinkuje na hojení kostí a kloubů a je součástí mnohých mastí, krémů a gelů na důmyslné mazání. Jím si proto potírejte bolavé místa.

Chilli obsahuje látku zvanou kapsaicin, která způsobuje pálivou chuť. Ta se používá v krémech a mastech proti bolestem kloubů. Krátkodobě oklame receptory v mozku zodpovědné za bolest a uleví od bolesti. Kapsaicin potlačuje tvorbu substance P, kterou nervy používají k přenosu signálu bolesti.

Příčiny bolesti kloubů

  • akutní infekční onemocnění, jako chřipka a viróza
  • Vysoká zátěž
  • špatné držení těla a opakovaní pohybů poškozujících klouby
  • nadváha a obezita
  • kulhání
  • dna
  • artróza
  • osteoporóza
  • revmatoidní artritida někteří odborníci vidí příčinu i v překyselení organizmu
  • nedostatek vitaminu C
  • nedostatek vápníku

Pohyb!

Pro udržení zdravých kloubů je samozřejmě velmi důležitý pravidelný pohyb. To platí v každém věku. Není řeč o nějakém náročném či vrcholovém sportování, které může klouby spíše ještě více zatížit. Pokud si chcete ale udržet své klouby zdravé, je nutné, abyste se prostě hýbali denně. Stačí i půlhodinová procházka, při které se klouby rozhýbou. Když si ale zvyknete zajít do posilovny či tělocvičny 3 x týdně a pohyb střídáte, uděláte to nejlepší pro své zdraví.

Nejdůležitější ze všeho je prevence

Pokud si chcete udržet zdravé klouby co nejdéle, zaměřte se i na životosprávu. Konzumujte potraviny bohaté na vápník, železo a hořčík, které přispívají k tomu, že si klouby a kosti udržely svou pevnost a sílu. Vhodné jsou mléčné výrobky nebo jejich náhrady, jako sójové mléko. Jde také o udržení optimální váhy. Obezita pro klouby představuje obrovskou zátěž.

Štítky: , , , ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ohodnoťte tento článek
0 sdílení