Jak zrychlit metabolismus těla 2. část

Healthy

V minulém díle Jak zrychlit metabolismus těla bylo řečeno, proč a kdy je dobré metabolismus navrátit do rychlejšího tempa. Bylo řečeno, jaký význam má při zrychlení metabolismu správná strava a rytmus stravování, nakonec bylo potom poukázáno na fakt, že metabolismu pomůže i pohyb – ne však nucený, není třeba ani příliš dřít. Hlavní je přirozeně se hýbat při běžných každodenních činnostech. V tomto článku si ukáže pár dalších tipů, jak metabolismus těla zrychlit.

Alkohol a kouření

Říká se, že sklenka vína nemůže ublížit. Nemůže, pokud si ji nedáváte několikrát denně každý den v týdnu. Alkohol rozhodně nepatří do pitného režimu, mělo by jít o občasné zpestření životního stylu, třeba jednou týdně. Rozhodně se vyhněte ale tvrdému alkoholu. Když už budete mít chuť na víno, dejte si dvě deci červeného, nebo je dovoleno půl litru piva, které je dobré na pročištění ledvin. Držte se však na této maximální hranici, pamatujte, že alkohol obsahuje spoustu cukru, který vám rozhodně nepomůže zhubnout, ani zrychlit metabolismus.

S alkoholem se pojí i další droga, a to kouření. Tělo vystavované nikotinu může po čase zaznamenat únavu, vyčerpání, nervozitu… A je jedno, zda kouříte, nebo se pravidelně pohybujete v zakouřeném prostředí. Změňte to, běžte na čerstvý vzduch a najděte si něco, čím zaměstnáte ruce i ústa. Stačí si vzít žvýkačku a za ruku vzít svoje děti na procházku, nebo začít kreslit, psát, vyrábět, …

Relaxujte a spěte

Spánek je velmi důležitý, bez něho nic nebude fungovat tak, jak by mělo. Během spánku se regeneruje tělo, odpočívají svaly i mysl. Ten, kdo málo spí, může trpět bolestmi hlavy, náladovostí, ale můžou se dostavit i vážnější problémy. Naučte se tedy nějaký režim, který vám pomůže k bezstarostnému spánku. Nastavte si jej tak, abyste měli čas na spánek alespoň 6-8 hodin (každý potřebuje spát jinak, aby byl dostatečně odpočinutý, je vhodné individuálně vypozorovat, co potřebuje vaše tělo).

Mohlo by vás zajímat:  Jak zrychlit metabolismus těla 1. část

Pokud tedy potřebujete vstávat v pět hodin ráno, jděte do postele nejpozději v jedenáct v noci. Ale pamatujte, že taky můžete mít potíž ihned usnout. Nejlepší je jít do postele ještě dřív, abyste mohli najít pohodlnou polohu a v klidu usnout. Rozhodně se nestresujte, že už je půlnoc a vy za pět hodin vstáváte. Nesledujte čas, na nic nemyslete, užívejte si pohodlí.

POZOR! Nebudete-li schopni dlouhodobě spát, nezačínejte sami s prášky na spaní. Lehce byste si na nich mohli vytvořit závislost. Raději se poraďte s lékařem, který odhalí poruchu vašeho spánku a předepíše správné léky!

S kvalitou spánku souvisí to, jak moc se stresujete. Jestli máte v práci press a stres, je možné, že se vám kvůli tomu spí hůře. Je tedy nutné nechat tělo i mysl nejen v noci, ale během dne odpočinout, uvolnit. Není od věci si během pauzy v práci zavřít na pár minut oči, dát nohy nahoru, klidně si pustit relaxační, meditační hudbu. Stačí pět minut, uvidíte, že se cítíte opět energičtí. Tentýž proces uvolnění můžete potom dělat před spánkem, abyste snáze usnuli.

Správné doplňky stravy

Není potřeba se živit tunou prášků zaručující přísun vitamínů a minerálů. Stačí zvolit jeden komplexní doplněk stravy, která vám dodá železo, hořčík, vitamín C a B… Komplexní doplňky stravy shánějte pouze v lékárnách, kde vám farmaceuti přímo poradí, co je nejlepší.

Doplnit tělu to, co potřebuje, můžete ale také stravou, a to například superfoods. Jde o potraviny, které jsou celosvětově uznávané jako ty nejlepší, které tělu z prospívají z mnoha hledisek. Není od věci zařadit do jídelníčku například zelený čaj, Matcha Tea, chia semínka, chlorellu, spirulinu, oříšky, semínka, rybí tuk. Celý seznam superfoods zajisté najdete na internetu a budete překvapeni, kolik potravin nese toto označení a jaké všechny zázraky umí!

Mohlo by vás zajímat:  Máte astma a sportujete? Poradíme vám, čemu se vyvarovat
Štítky: ,

Podobné články

od
Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Jak zrychlit metabolismus těla 2. část
5 (100%) 2 hlasů
0 sdílení